عصر توریسم: طرح جامع گردشگری الكترونیك سبزوار و شهرهای مجاور برمبنای پارامترهای شهر الكترونیك با رویكرد ارتقای صنعت گردشگری داخلی و بین المللی در دوران پسا كرونا توسط پژوهشگران دانشگاه حكیم سبزواری اجرا می شود.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، مهندس زهره فصیح فر، عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری و مجری طرح دراین خصوص، اظهار داشت: طرح گردشگری الکترونیک شهر سبزوار بعنوان بزرگترین مرجع دو زبانه فارسی / انگلیسی گردشگری سبزوار فرصتی ویژه برای ارتقای صنعت گردشگری داخلی و بین المللی و رونق کسب و کارهای حوزه گردشگری و صنایع دستی خواهد بود.
وی ادامه داد: معرفی جاذبه های گردشگری در حوزه های تاریخی، فرهنگی، گردشگری، هنری، آیین های سنتی و ادبیات، صنایع دستی، اکوتوریسم با ارائه نقشه جامع آنلاین، رزرو آنلاین اقامتگاه در شهرهای سبزوار، خوشاب، داورزن، ششتمد، روداب، جوین و جغتای، ارائه اطلاعات جامع به گردشگران به ویژه توریستهای خارجی و فروش محصولات صنایع دستی بصورت آنلاین و مجازی بر بستر اینترنت و سامانه های تحت وب در سراسر دنیا پیش بینی شده است.

عضو هیات علمی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به گسترش جهانی ویروس کرونا و اثرات اقتصادی آن بر صنعت گردشگری در سراسر جهان، اظهار نمود: اجرای این طرح سبب حضور و ماندگاری توریست داخلی و بین المللی در شرایط پساکرونا در شهرستان و شهرهای مجاور و سبب رونق اقتصادی و تولید ثروت خواهد بود.
مهندس فصیح فر با اشاره به اینکه سبزوار از دیرباز بواسطه ظهور اندیشمندان و دانشمندان و صاحبان علم و صنعت و تجارت مورد توجه خاص و عام بوده است، اضافه کرد: قرار گرفتن در راه جاده ابریشم، گذرگاه زوار و تجار و مرکز ورودی و خروجی شهرهای خراسان بزرگ، وجود کاروانسراهایی در راه جاده ابریشم، ابنیه های تاریخی خصوصاً تنها خانه سالم دوره ایلخانی (منزل عظیمیان)، مدرسه فخریه با ۱۱۰۰ سال قدمت، بومگردی ها، اکوتوریسم و جاذبه های گوناگون و متنوع، دارای پتانسیل زیادی است.
برمبنای اعلام وزارت علوم، وی اشاره کرد: این طرح با همکاری کارگروه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی دفتر ارتباطات دکتر محبی نماینده سبزوار، مدیر فنی طرح مهندس رخصتی و دو تیم دانشجویی برنامه نویسی و گرافیک و HCI در حال انجام می باشد.

منبع: