به گزارش عصر توریسم رئیس جمهوری اظهار داشت: برای حفظ شادی و نشاط و سلامت در جامعه هم توجه به امر ورزش اهمیت دارد و هم رونق یافتن گردشگری به این مورد كمك می نماید.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در مراسم بهره برداری از طرح های ملی حوزه گردشگری و ورزش که به صورت ویدئویی برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز در بیست وپنجمین هفته افتتاح طرح های ملی قرار داریم، اظهار نمود: باید شرایطی فراهم نماییم که آثار باستانی و فرهنگی و اسلامی ما بیشتر از گذشته برای دیدار مردم آماده شود تا جهانیان ببینند که این ملت بیشتر از هفت هزار سال تاریخ تمدن دارد.
وی اضافه کرد: خوشحالیم که در این هفت سال کارهای بزرگی برای بازگرداندن اشیا تاریخی -که موفقیت بزرگ حقوقی ما در عرصه بین الملل بود – و آماده کردن فضای کشور برای حضور گردشگران و هم ثبت آثار تاریخی صورت گرفت که در زمینه جذب توریست هم از چهار میلیون به هشت میلیون رسیدیم.
وی اضافه کرد: در شرایط انتشار کرونا البته حضور توریستهای خارجی کمتر شده اما در عین حال این مساله گذراست و در سال های آینده شاهد توسعه گردشگری در کشور خواهیم بود.
روحانی با اشاره به اینکه توجه به ورزش از اهداف مهم ماست، افزود: هم مساله ورزش حرفه ای برای ما مهم می باشد که ساخت هتل های ورزشی، ورزشگاه ها و سالن ها و امکان انجام ورزش را انجام می دهیم و هم اساسأ توجه به سلامت مردم در این حوزه برای ما مهم می باشد. ضمن اینکه در این حوزه مبحث حضور ورزشی زنان ما هم از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. ما شاهدیم که زنان مان در ورزش افتخارآفرینند و این چیزی است که اسلام هم برای زنان دیده است و این امکان را فراهم ساخته.
رییس جمهوری اظهار داشت: در عرصه های مختلف زنان همانند مردان حضور دارند و در عرصه ورزش هم آنان با حفظ حجاب و عفت خود حاضر می شوند و افتخارآفرینی می کنند. در سایر حوزه ها هم همچون مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضور موثر دارند.
وی در انتها اظهار داشت: از طرح هایی که امروز افتتاح شد، بسیار خوشحالم و این نکته را هم در انتها باید یاد شده قرار دهیم که برای حفظ شادی و نشاط و سلامت در جامعه هم توجه به امر ورزش اهمیت دارد و هم رونق یافتن گردشگری به این مورد کمک می نماید.

منبع: