به گزارش عصر توریسم مدیر بنیاد فرهنگ كاشان از آماده سازی كتاب به جامانده از صادق ملك شهمیرزادی با عنوان «هشت هزار سال سفالگری» اطلاع داد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، حسین محلوجی که در پیام تسلیت خود برای درگذشت صادق ملک شهمیرزادی – دیرینه شناس پیشکسوت – این خبر را اعلام نموده، همینطور نوشته است: «پرواز روح استاد دکتر صادق ملک شهمیرزادی عضو هیئت علمی بنیاد فرهنگ کاشان به دیار باقی ضایعه ای بزرگ برای مستندنگاران تاریخ ایران باستان است. این آموزگار بزرگ که دوستانش «شاپور» می نامیدند یگانه یکصد سال گذشته دیرینه شناسی ایران بود.
“شاپور خان” تنها کسی است که با تحقیقات ژرف نگرش، شش جلد کتاب و ده ها مقاله علمی و تحقیقاتی درباره زندگی مردم کاشی در شهر باستانی سیلک به رشته تحریر درآورده است و از آن مهم تر این ایران دوست عزیز پرآوازه با تسلط به زبان های فرانسه و انگلیسی و گذراندن دوره های تخصصی در دانشگاه های معتبر دنیا در رشته دیرینه شناسی و بر مبنای معیارهای علمی تاریخ، زندگی مردم کاشی را با یافته های خود در منطقه باستانی “شورابه” کاشان به هشت هزار سال قبل رسانیده است.
این اثر علمی در چارچوب جلد هشتم «دانشنامه کاشان» با عنوان «هشت هزار سال سفالگری» با برنامه ریزی و نظارت حضرتش در تاریخ ۱۵ مهر ۹۹ به پایان رسید و مراحل بعدی خویش را برای آماده سازی نشر طی می کند.
دستاوردهای علمی دیرینه شناسی قبل از تاریخ این دانشمند گرانسنگ در اقصی نقاط باستانی ایران را به عهده شاگردان آشنا با مکتب علمی شاپور خان واگذار می نماییم.
رجاء واثق دارم پروردگار یگانه این استاد فرهیخته ایران دوست را غریق رحمت بی کران خویش خواهد نمود.»

منبع:

دسته‌ها: توریسم