به گزارش عصر توریسم معاون گردشگری كشور اظهار داشت: از نگاه هم افزایی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای پربار ساختن و اثر گذار كردن سند گردشگری در حوزه فرهنگی استقبال خواهیم كرد.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، «ولی تیموری» معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در نشست با محمود حاجیلویی معاون خط مشی گذاری و هماهنگی اجرائی ستاد فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضای این بخش که با هدف بازخوانی سند استراتژیک توسعه گردشگری و نیز بررسی مفاد فرهنگی سند یاد شده در محل معاونت گردشگری برگزار شد؛ اظهار داشت: باتوجه به تکلیف قانونی و جهت گیری تعیین شده در ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه بمنظور تدوین سند توسعه گردشگری، اقدام جهت تحقق آن گامی در امتداد ایفای نقش دستگاه های اجرائی در بخش گردشگری به شمار می آید. ما از نگاه هم افزایی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز برای پربار ساختن و اثر گذار کردن این سند در حوزه فرهنگی استقبال خواهیم کرد.
همچنین در این جلسه محمود حاجیلویی معاون خط مشی گذاری و هماهنگی اجرای ستاد فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با تشریح نقشه مهندسی فرهنگی و ستاد تشکیل یافته برای این منظور درباب سیاست های فرهنگی گردشگری، دیدگاه ها و نقطه نظرات خودرا با تاکید بر مزیت ها و ارزش افزوده فرهنگی در صنعت گردشگری بیان نمود.
وی با تاکید بر اینکه در اسناد فرادست فرهنگی، موضوعات باید فراتر از اقدامات یک قوه دیده شوند؛ به لزوم مشارکت همه کنشگران در درون حاکمیت ملی اشاره نمود و اظهار داشت: ارتقای مباحث فرهنگی در سند استراتژیک به متولی گری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام خواهد پذیرفت و بدین ترتیب از تعدد اسناد نیز جلوگیری خواهد شد.

منبع: