مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری اظهار داشت: برای نخستین بار راهنمای تولید ویدئوهای تبلیغاتی گردشگری و راهنمای تولید تصاویر تبلیغاتی گردشگری تدوین و به ادارات کل استانی ابلاغ گردید.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، محمد قاسمی با اشاره به این خبر اظهار داشت: یکی از برنامه های اصلی این دفتر در زمان شیوع کرونا، ارتقای کمی و کیفی اقلام تبلیغاتی بخصوص در حوزه ویدئو و عکس برای استفاده مؤثر و اثربخش در دوران پساکرونا بوده است.
او اضافه کرد: با عنایت به اهمیت محصولات ویدئویی و تصاویر تبلیغاتی گردشگری بعنوان یکی از تاثیرگذارترین ابزار بازاریابی جهت ایجاد و بهبود تصاویر مقاصد گردشگری و بر مبنای نتایج حاصله از ارزیابی و صدمه شناسی اقلام تبلیغاتی ساخته شده در استان های مختلف کشور، بر آن شدیم تا راهنمای تولید ویدئوهای تبلیغاتی گردشگری و راهنمای تولید تصاویر تبلیغاتی گردشگری را با هدف آشنایی هر چه بیشتر مدیران و کارشناسان ادارات کل استانی با خصوصیت ها و شاخصه های مختلف نمونه های برتر این قبیل اقلام تبلیغاتی در کشورهای پیشرو تدوین و برای اجرا ابلاغ نماییم.
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری تصریح کرد: دو ضابطه یاد شده دارای ماهیت اجرایی بوده و به صورت گام به گام تنظیم شده است و انتظار می رود در صورت بکارگیری دقیق آنها توسط کارشناسان ذیربط ستادی و استانی در آینده نزدیک شاهد ارتقای کیفیت این بخش مهم از اقلام تبلیغاتی باشیم.
او افزود: اصول و سفارش های این راهنماها مشخصاً به جنبه های تکنیکی همچون دارا بودن استراتژی مشخص، برخورداری از سناریوی قدرتمند، استفاده از تنوعی از نماها، خلاقیت در تدوین و کادربندی، بهبود و اصلاح نور و رنگ و رعایت نکات لازم در بکارگیری نریشن، زیرنویس، موسیقی و اصوات طبیعی می پردازد.
قاسمی اضافه کرد: علاوه بر جنبه های تکنیکی، ابعاد محتوایی مبحث نظیر حضور افراد تأثیرگذار در آثار تولیدی، نمایش گردشگری تجربه محور، توجه کافی و مناسب به غنای فرهنگی و تاریخی کشور و تاکید ویژه بر تنوع کم نظیر آداب و سنن و رسوم مردمان هم مد نظر قرار گرفته است.
قاسمی اظهار داشت: از این پس رعایت مفاد و اصول این دو راهنما بعنوان معیار اصلی ارزیابی عملکرد استان ها در عرصه تولید محصولات ویدئویی و تصاویر تبلیغاتی گردشگری در نظر گرفته خواهند شد؛ بنابراین از این حیث رعایت آنها مهم و لازم الاجرا است.