قاسمی اظهار داشت: بمنظور حضور مستمر و مؤثر در بازار گردشگری چین و همین طور زنده نگه داشتن نام ایران در حافظه بازار بزرگ این کشور معاونت گردشگری در حال برگزاری کمپینی همزمان با عید بهاره چینی است.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، محمد قاسمی با اشاره به این خبر اظهار داشت: برای حضور مستمر در بازار گردشگری چین با بیش از صد و هفتاد میلیون توریست خروجی برای دوران پسا کرونا، معاونت گردشگری در حال برگزاری کمپین قرن ها دوستی؛ سومین عید بهاره چینی ها در ایران، در بازه زمانی ۲۴ بهمن تا ۹ اسفند سال جاری همزمان با عید بهاره چینی به صورت مجازی است.
وی اظهار داشت: کارهای مربوط به این کمپین در چندین گام صورت گرفت. در گام نخست، از استان های مقصد گردشگران چینی خواسته شد تا محتوای تبلیغاتی خودرا متناسب با علایق و سلایق چینی ها و برمبنای راهنماهای فنی ابلاغی در قالب عکس، کلیپ و متن آماده و به معاونت گردشگری وزارتخانه ارسال نمایند.
او اضافه کرد: در گام دوم، آثار تولیدی از نظر تکنیکی و محتوایی ارزیابی و صحت سنجی شد و آنهایی که شرایط فنی لازم را احراز کردند در زمینه متن و روایت توسط کارشناسان یک شرکت دو ملیتی ایرانی- چینی مورد تطبیق و ویرایش ترجمه ای و زبان شناختی قرار گرفتند.
قاسمی افزود: در گام بعدی، انواع محتوای نهایی شده به همراه پیام تبریک وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به زبان چینی در سایت جامع گردشگری کشور موسوم به «ویزیت ایران» زیر نظر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بارگذاری شد.
مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری بیان کرد: در مرحله آخر، لینک مربوطه در سطح وسیعی به وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تشکل های حرفه ای گردشگری، نمایندگی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در چین، رایزنی های فرهنگی کشور و سایر گروه های فعال گردشگری اطلاع رسانی شد و از آنها خواسته شد تا نسبت به بارگذاری لینک مذکور در فضای مجازی تحت اختیار، استفاده از محتوای تولیدی در سایر کارهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی مناسب پیرامون کمپین مذکور به بخش خصوصی کشور چین اقدام نماید.