عصر توریسم: مدیرکل روابط عمومی مازندران در باره انجام سفرهای غیررسمی به استان هشدار داد و اظهار داشت: باتوجه به فرارسیدن ایام تعطیلات نوروزی و ورود مسافر و توریست به این منطقه، وضعیت استان در مقابل ویروس کرونا بسیار شکننده است.
عباس مهدوی در پاسخ به برخی انتقادها در خصوص اینکه چرا ستاد کرونا استان مانع سفرهای نوروزی نمی گردد، اضافه کرد: تاکید استاندار مازندران و ستاد استان همیشه بر ممنوعیت سفر و پرهیز از هرگونه ازدحام جمعیتی است.
وی گفت: مازندران مدتی پیش دارای شهرهای قرمز کرونائی بود که با تلاش صورت گرفته و همراهی مردم این شرایط کنترل شد، اما این کاهش مبتلاشدن به مفهوم رفع خطر نیست و این وضعیت با کاهش رعایت پروتکل ها و ازدحام جمعیت قابل بازگشت است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران اظهار داشت: ستاد کرونا استان تابع سیاست ها و تصمیمات ستاد ملی است و با وجود وابستگی صنعت گردشگری استان به حضور گردشگران، سلامت مردم استان را اولویت نخست خود می داند.
وی با اعلان اینکه اگر سفرها با رعایت بهداشت عمومی همراه نباشد ویروس کرونای انگلیسی خیلی از خانواده ها را تهدید خواهد کرد، اضافه کرد: دورهمی ها، دید و بازدیدها و ترددهای غیرضروری موجب می شود هرگونه رنگ بندی کرونائی تغییر و شمار مبتلایان نیز افزایش یابد.

مهدوی با اشاره به اینکه تاکید ستاد کرونا بر اقامت در هتل ها و مراکزی است که مورد نظارت هستند و پروتکل ها را رعایت می کنند اضافه کرد: سفرهای غیررسمی هم سلامتی خود گردشگران و هم سلامتی مردم استان را با تهدید جدی مواجه خواهدنمود.
وی اضافه کرد: فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از تردد و ازدحام همچنان تنها راه مقابله با شیوع ویروس کرونا شمرده می شود.
مدیرکل روابط عمومی استاندرای مازندران اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران باتوجه به شناسایی افراد مبتلا به کرونای انگلیسی همچنان بر ممنوعیت سفر و دورهمی های خانوادگی تاکید دارد.
طبق اعلام مسئولان بهداشتی مازندران کرونائی انگلیسی الان پنج شهرستان این استان را درگیر کرده است و شمار مبتلایان به این ویروس نیز در استان به ۳۰ نفر افزایش یافته است.
همچنین طبق آخرین گزارش رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، هم اکنون بیش از ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

منبع:

دسته‌ها: توریسم