به گزارش عصر توریسم وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در مقطعی همه گیری بیماری کرونا و در سایه سار این رمضان رحمت، همیاری مؤمنانه و همکاری همدلانه را زینت بخش این ضیافت بزرگ معنوی نماییم.
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، علی اصغر مونسان در پیامی در حساب کاربری خود در اینستاگرام رمضان را ماه مهمانی خدا و نزدیک تر شدن به معبود و خداوند یگانه دانست و اظهار داشت: این ماه که در آن مومنان با روزه داری و تقرب به درگاه الهی به خودسازی جسم و روح می پردازند، یکی از جلوه های ماندگار معنویت در دین اسلام و یکی از دوست داشتنی ترین ماه های قمری در میان مسلمانان و همچون ایرانیان است.
مونسان گفت: ماه رمضان در بر دارنده فرهنگ، آداب و سنن زیبایی است که در طول تاریخ همراه ایرانیان بوده است و خیلی از آیین ها و رسوم مربوط به این ماه عزیز بعنوان میراث ناملموس، ثبت ملی شده اند.
وی افزود: رمضان، این ماه سراسر معنویت و برکت در میان مردم عزیزمان موجب تقویت وحدت و همدلی بوده و با فرا رسیدن ایام روزه داری، افزایش مشارکت های فرهنگی و اجتماعی در کارهای پسندیده را در نقاط مختلف کشور شاهد می باشیم.
مونسان اشاره کرد: همین طور این ماه عزیز می تواند نقطه عطفی در تقویت روابط فرهنگی و مذهبی ایران با کشورهای مختلف دنیا و تعمیق روابط بین المللی باشد.
مبارک باد آمد ماه روزه/ رهت‏ خوش باد، ای همراه روزه
وزیر میراث فرهنگی در پیام دیگری حلول ماه مبارک رمضان را به عموم مسلمانان تبریک و تهنیت گفت و از خداوند متعال توفیق کسب نعمات بی شمار این ماه پربرکت و سرشار از معنویت را مسئلت کرد.
وی اشاره کرد: در بهاری ترین ماه طبیعت، ماه بهار قرآن نیز فرارسید تا با ندای ربنا، دل های مسلمانان را غرق رحمت کند. یک ماه فرصت برای مؤمنان تا در زلالی باران محبت معبود زنگار دل بشویند و جان خویش را از هر تیرگی پاک کنند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: ایام خودسازی و عطوفت، دوستی و الفت، دستگیری و حمایت را مغتنم بشماریم و در مقطعی که بیماری همه گیر کرونا، دردی مشترک را برای همه مان رقم زده است، در سایه سار رمضان المبارک، همیاری مؤمنانه و همکاری همدلانه را زینت بخش این ضیافت بزرگ معنوی نماییم.

منبع: