آمارهای رسمی نشان می دهند شمار توریستهای خارجی پرتغال امسال به علت شیوع کرونا با کاهش شدید روبه رو شده است.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا و به نقل از رویترز، آمارهای رسمی نشان می دهند با عنایت به این که در اوایل سالجاری به دنبال افزایش همه گیری ویروس کرونا قرنطینه در پرتغال اجرا شد، آمار گردشکران خارجی این کشور در سه ماهه نخست سالجاری در مقایسه با همین بازه زمانی پارسال ۹۲ درصد کاهش داشته است.
مرکز ملی آمار این کشور اعلام نمود فقط ۱۶۰هزار توریست خارجی در فاصله ژانویه تا مارس ۲۰۲۱ در هتل های پرتغال اقامت داشته اند. اولین قرنطینه پرتغال از اواسط مارس ۲۰۲۰ شروع شد که سبب شد سه ماهه نخست سال قبل کمتر تحت تأثیر محدودیت ها قرار بگیرد.
مرحله دوم قرنطینه پرتغال در بخش اعظمی از سه ماهه اخیر اعمال شد تا با افزایش ناگهانی گسترش ویروس کرونا مقابله شود اما مدتی است که روند کاهش تدریجی محدودیت ها در این کشور شروع شده است.
آمارهای رسمی همینطور نشان می دهند آمار اقامت شبانه گردشگران بریتانیایی، بزرگ ترین منبع توریستهای خارجی پرتغال، به نسبت سال قبل ۹۴ درصد کاهش داشته است.
حوزه گردشگری پرتغال که قبل از همه گیری کرونا حدود ۱۵ درصد از تولیدات ناخالص داخلی کشور را در برمی گرفت سال قبل بدترین آمارها از اواسط دهه ۸۰ میلادی تابحال را به ثبت رساند. شمار توریستهای خارجی پارسال با ۷۶ درصد کاهش به کمتر از چهار میلیون نفر رسید.

منبع: