ایرنا- سفره خانه سنتی 200 نفره با معماری سنتی و بومی در سه طبقه مازندران عصر امروز دوشنبه با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ساری به بهره برداری رسید.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایرنا، این سفره خانه که نام « لاله زار » را بر خود دارد با سرمایه گذاری ۳۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و بدون برخورداری از تسهیلات دولتی ساخته و تجهیز شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در مراسم افتتاح این سفره خانه اظهار داشت که استقبال و علاقه مندی گردشگران به سفرخانه های سنتی در مازندران سبب شده تا تعداد این اماکن سنتی در استان در حال افزایش باشد.
مهران حسنی با بیان اینکه سفره خانه سنتی ساری دهمین سفره خانه بزرگ مازندران است، اضافه کرد: از آن جایی که سفره خانه ها علاوه بر ارائه خدمات غذایی متنوع و موسیقی بومی و محلی دارای معماری دل انگیز سنتی هستند، همیشه مورد توسعه گردشگران و در نتیجه سرمایه گذاران بوده است.
وی اظهار داشت که با بهره برداری از این سفره خانه سنتی برای ۱۸ نفر بصورت مستقیم شغل به وجود آمده است.
وزیر میراث فرهنگی سفر ۲ روزه اش به مازندران را عصر دوشنبه شروع کرد. علی اصغر مونسان مقرر است در این سفر ۷۸ پروژه در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی را با سرمایه گذاری ۹هزار میلیارد ریال افتتاح کند.
بازدید از مسجد جامع تاریخی فرح آباد ساری، امضای تفاهمنامه واگذاری ساختمان چهار موزه واقع در بوستان ولایت ساری از طرف شهرداری به میراث فرهنگی و افتتاح دبیرخانه شهر خلاق از اجزای رویداد بین المللی ساری ۲۰۲۲ از برنامه های روز نخست سفر مونسان به مازندران بود.
وزیر میراث فرهنگی فردا هم علاوه بر شرکت در نشست شورای اداری مازندران، چند طرح گردشگری و میراثی را در مناطق مختلف استان افتتاح و آخرین وضعیت میزبانی مازندران از رویداد بین المللی ساری۲۰۲۲ و راهکارهای مورد نیاز برای بهتر برگزار کردن این میزبانی را بررسی می کند.