عصر توریسم: ایرنا- سه توریست در منطقه نمونه گردشگری ˮآب ملخˮ واقع در جنوب شهرستان سمیرم ناپدید شدند.
رییس جمعیت هلال احمر سمیرم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تایید این خبر گفت: گروه های امداد و نجات این جمعیت درحال جست و جو در محل برای یافتن اثری از این سه تن هستند.
سیدنورمحمد موسوی اشاره کرد: گروه های امدادی هلال احمر که به تمام تجهیزات مورد نیاز مجهزند تمام تلاش خودرا برای یافتن ناپدیدشدگان بکار گرفته اند.
به گفته وی، چند حادثه دیگر نیز امسال به همین شکل رخ داد که در آخرین مورد، یک نوجوان غیربومی سالم پیدا شد و نجات پیدا کرد.
رییس هلال احمر سمیرم با اعلان اینکه در پنج سال قبل ۴۰ نفر در این محل به داخل رودخانه افتاده اند، افزود: گردشگران موارد ایمنی را رعایت نمی کنند و به علایم هشداردهنده توجه ندارند.
موسوی گفت: هر سال شاهد حضور گردشگران زیادی در این منطقه هستیم که گاهی گرفتار حادثه می شوند و گاهی نیز بر اثر همان حوادث سقوط می کنند که حتی در مواردی اجساد آنها نیز پیدا نمی گردد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایرنا، آب ملخ یکی از آبشارهای دوطبقه ایران است که چشمه جوشان و پرآب بالای این آبشار طبیعی، زیبای و چشم انداز بی مانندی دارد.
خروشان بودن آب این رودخانه و این که آب در پیچ و خم دره و سنگ ها بر روی هم موج می زند دو دلیل نامگذاری این منطقه به نام آب ملخ است.
آب ملخ با وجود چشمه و تختی به نام تخت سلیمان در ۶۷ کیلومتری جنوب سمیرم، بخش پادنا واقع شده و هر سال به ویژه در این فصل پذیرای مسافران و گردشگران است.
شهرستان کوهستانی و معتدل سمیرم در جنوب استان اصفهان، شمال یاسوج، شرق اقلید و آباده استان فارس و غرب لُردگان استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.
پیشینه تاریخی، بافت عشایری، روستایی و شهری به همراه مواهب طبیعی از قبیل جنگل، کوهستان، پوشش گیاهی، روان آب های همیشه جاری و نیز تنوع جانوری در اقلیم کوهستانی و سردسیر دنا و زاگرس، سمیرم را به عنوان یکی از مناطق پر ظرفیت گردشگری و بوم گردی در استان اصفهان زبانزد کرده است.