به گزارش عصر توریسم رئیس جمهور منتخب، توسعه فرهنگ ملی و درآمدزایی را دو ارزش افزوده حوزه گردشگری عنوان نمود و اظهار داشت: باید با تسریع واکسیناسیون کرونا زمینه رونق بیش از پیش کارهای گردشگری برقرار شود.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایرنا از روابط عمومی دفتر رئیس جمهوری منتخب، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قبل از ظهر دوشنبه با حضور در دفتر رئیس جمهوری منتخب، با آیت الله سید ابراهیم رییسی دیدار و گفت و گو کرد.
مونسان در این دیدار با تبریک انتخاب آیت الله رییسی از طرف مردم و آرزوی موفقیت برای او و دولت آینده، گزارشی از آخرین وضعیت برنامه ها و اقدامات وزارتخانه تحت مدیریت خود ارائه کرد.
آیت الله رییسی نیز در این دیدار با تشکر از تبریک مونسان و گزارش او، اظهار داشت: یکی از الطاف الهی به سرزمین ما وجود جاذبه های گردشگری و طبیعی فراوان در سرتاسر کشور است و هنوز مناطق بکر زیادی در بخش های مختلف کشور داریم که امکان آباد شدن و بالفعل شدن استعدادهای گردشگری را دارند.
رییس جمهوری منتخب با اعلان اینکه گردشگری ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال دارد، اضافه کرد: لازم است که از فعالان این عرصه به شکل موثرتری حمایت شود.
رییسی یکی از مزایای گردشگری علاوه بر بازدید و لذت بردن از گردش در جاذبه های طبیعی را آشنایی مردم با تاریخ تمدن و فرهنگ غنی کشورمان دانست و اشاره کرد: کمک به تعمیق مفاهیم و ارتقای مولفه های فرهنگ ملی و ظرفیت مناسب درآمدزایی در شهرها و روستاهای کشور، دو فاکتور از توانمندی های گردشگری و میراث فرهنگی برای ایجاد ارزش افزوده بالا هستند.
رییس جمهوری منتخب اصرار کرد که باید با تسریع واکسیناسیون کرونا زمینه رونق بیش از پیش کارهای گردشگری فراهم گردد.

منبع: