به گزارش عصر توریسم سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی «سید عزت الله ضرغامی» گزینه پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را مدیری تحول آفرین دانست و اظهار داشت: او برای پشتیبانی از فعالان صنعت توریسم و تولیدکنندگان صنایع دستی در مقابله با کرونا برنامه دارد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سیدعزت الله ضرغامی که از جانب آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری بعنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مجلس شورای اسلامی معرفی شده امروز شنبه (۲۳ مرداد) در کمیسیون فرهنگی مجلس حضور یافت و برنامه های خویش را تببین کرد.
حجت الاسلام مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره این جلسه اظهار داشت: سید عزت الله ضرغامی قبل از ظهر امروز (شنبه ۲۳ مرداد) در کمیسیون فرهنگی حضور داشت و بحث های خوبی درباره مسائل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح کرد؛ اعضا کمیسیون هم دغدغه های خود درباره مسائل و مشکلات هر سه حوزه را بیان نمودند.
نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس جلسه ضرغامی با اعضای کمیسیون فرهنگی را خوب و پربار ارزیابی کرد و اضافه کرد: بیشتر ساعت جلسه امروز کمیسیون فرهنگی با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره صدمه شناسی مسائل و برنامه مقابله با ابرچالش کرونا بود، بخش دیگری از جلسه هم به بررسی رویکردها و برنامه های آینده به سه حوزه اصلی این وزارت خانه اختصاص یافت.
ضرغامی مدیر تحول گرا و ضدفساد
نصیرایی ضمن اشاره به سوابق مدیریتی ضرغامی در سه دهه گذشته، وی را مدیری تحول گرا و ضد فساد توصیف کرد و عنوان کرد: وی در هر مسئولیتی در هر سازمان و بخشی که حضور داشته، تحول بوجود آورده است؛ همینطور ضد فساد بودن از روحیات و خصوصیات بارز ضرغامی است؛ هر دو این خصوصیت ها نمایندگان مردم و اعضای کمیسیون فرهنگی را امیدوار کرد که در وزات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهد تحول و مبارزه جدی با فساد باشیم.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه همه گیری کرونا به صنعت توریسم صدمه های جدی زده است، تصریح کرد: فعالان این حوزه و هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی و هنرهای سنتی خسارت زیادی در ۱۸ماه گذشته در دوران انتشار کرونا متحمل شده اند. یکی از بحث های جدی که وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جلسه مطرح نمود، تبیین رویکرد و برنامه پشتیبانی از فعالان صنعت توریسم در مقابله با کرونا بعنوان ابرچالش این صنعت بود.
نصیرایی سوابق و تجارب مدیریت فرهنگی ضرغامی را پشتوانه غنی برای وزارت وی در میراث فرهنگی دانست و تصریح کرد: شناخت کلان و جزیی از مسائل فرهنگی و تحول آفرینی بعنوان پشتوانه مدیریتی در حوزه فرهنگی، بطور قطع برای وزارت وی در میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مفید و موثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید عزت الله ضرغامی رئیس اسبق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی که برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم ثبت نام کرده بود، روز چهارشنبه (۲۰ مرداد۱۴۰۰) از سوی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری بعنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارائه شد.
ضرغامی، متولد سال ۱۳۳۸ تهران، دانش آموخته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناس ارشد مدیریت صنعتی است و هم اکنون دانشجوی دکترای ارتباطات است.
ضرغامی با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی دو دوره پنج ساله (۱۳۹۳-۱۳۸۳) ریاست سازمان صدا و سیما و در احکام جداگانه دیگری از جانب رهبر معظم انقلاب، عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی و همینطور عضو شورایعالی فضای مجازی بوده است.
در دوران مدیریت ضرغامی در صداوسیما شبکه های سراسری مانند نسیم، پویا، نمایش، آی فیلم فارسی و عربی، ورزش، تماشا، سلامت، قرآن، آموزش، مستند و شبکه های تخصصی دیگری افتتاح شد.
تبدیل همه شبکه های آنالوگ به دیجیتال و راه اندازی برخی شبکه های با کیفیت اچ. دی/ HD طوری که مردم بدون استفاده از آنتن های قدیمی قادر به دریافت شبکه ها شدند، از دستاوردهای دوران کاری او بود.
او همینطور معاون امور مجلس و استانهای صدا و سیما (۱۳۸۳-۱۳۷۹)، معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۷۶-۱۳۷۴)، معاون امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۷۲-۱۳۷۱) و معاون امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (۱۳۷۹-۱۳۷۶)، رئیس کارخانجات صنعتی شهید حسن باقری، معاون فرهنگی و عضو شورای مرکزی جهاد دانشگاهی دانشگاه امیر کبیر را در سوابق و کارنامه مدیریتی و اجرایی خود دارد.
منبع: