رئیس سازمان حج و زیارت از فوت یک زائر ایرانی در راه برگشت بر اثر تصادف آگاهی داد و پیش بینی نمود با سرعت گرفتن روند بازگشت زوار، احیانا تا بعدازظهر روز شنبه زوار ایرانی از عراق بیرون بروند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، علی رضا رشیدیان به رادیو اربعین اظهار داشت: از روز گذشته روند بازگشت زوار ایرانی به کشور شدت گرفته و فکر می نماییم تا بعدازظهر روز جمعه نهم مهرماه بیشتر زوار ایرانی از عراق خارج شده باشند. البته احتمالاً برخی از زوار که دیر به عراق وارد شده اند در ایام آینده همچنان در این کشور باشند.
او با اشاره به خدمات ارائه شده به زوار در هنگام بازگشت به کشور در زمینه های بهداشت و درمان و حمل و نقل، اظهار نمود: خوشبختانه مرز مهران شرایط خوبی دارد. از زائرانی که بصورت زمینی قصد بازگشت به کشور را دارند، می خواهیم مسیر سفر خود تا مرز ایران را با اتوبوس طی کنند، چونکه ماشین های دیگر همچون «هایس» به سبب سرعت و خستگی راننده ها و گاهی بی توجهی آنها به قوانین ممکنست مشکلاتی را برای زوار ایجاد کنند، چنان که بتازگی یکی از زوار کشورما در راه منتهی به مرز شلمچه، در نزدیکی بصره به خاطر تصادف ماشین هایسی که سوار آن بوده، فوت کرده است. از زوار می خواهیم که این مسیر را با اتوبوس هایی که ایمنی بیشتری دارند، طی کنند.
رشیدیان اضافه کرد: زوار اگر امکان بازگشت هوایی دارند، حتما از این طریق اقدام نمایند و اگر زمینی برمی گردند مراقب باشند تا به سلامت به مرز برسند.
رئیس کمیته اعزام در ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه ستادها احتمالاً از فردا (شنبه دهم مهرماه) بصورت رسمی جمع شوند، اظهار داشت: البته کنسولگری های ایران در شهرهای نجف و کربلا بعنوان ستاد اربعین در عراق همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند و تعدادی از زوار که مدارک خودرا گم کرده بودند با هماهنگی سفارت ایران در عراق، برگه عبور دریافت کرده اند.
رشیدیان همین طور اظهار نمود: خوشبختانه در بازگشت زانران به کشور از مسیر هوایی، مشکل خاصی نداشتیم و رئیس سازمان هواپیمایی کشور، برای رسیدگی مستقیم و نظارت بر این مساله به عراق سفر کرده است.

دسته‌ها: توریسم