ایستگاه فضایی بین المللی بتازگی در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصاویری جالب از دو فضانورد ساکن ایستگاه فضایی بین اللملی منتشر نمود.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، فضانوردان ناسا به اسامی “مارک وند هی” و “کایلا بارون” بعد از برداشت فلفل های چیلی، در مقابل “زیستگاه پیشرفته گیاه”(APH) ایستگاه فضایی بین المللی آمدند و این عکس را ثبت کردند. این فلفل ها در داخل “دستگاه تحقیقات گیاه شناسی فضایی” رشد کرده بودند.
فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی روزانه به انجام فعالیت و آزمایش های مختلفی می پردازند که نتایج این آزمایش ها می تواند بطور قابل توجهی درک دانشمندان در حوزه های مختلف را افزایش دهد. مطالعات مواد پیشرفته، بهبود و افزایش منابع مواد غذایی در فضا همگی همچون کارهایی هستند که فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی انجام می دهند.
فضانوردان در آزمایشی موسوم به “Plant Habitat-۰۴” به رشد فلفل در فضا پرداخته بودند. مدتی پیش خدمه ایستگاه فضایی بعد از ماه ها، ثمره کوشش های خودرا که یکی از آنها رشد این فلفل ها بود، دیدند. آزمایش پرورش فلفل یکی از پیچیده ترین آزمایشات رشد محصولات کشاوزی در فضا تا به امروز است چونکه دوره رشد این محصول طولانی بوده و قبل از رشد نیاز به گرده افشانی داشته است.
مدتی پیش فضانوردان با انجام این آزمایش ناسا که شامل رشد و برداشت فلفل چیلی در فضا بود، دو رکورد جهانی را ثبت کردند. اولین رکورد برای رشد محصولی در فضا که توسط آن تعداد زیادی از فضانوردان در فضا تغذیه شدند و دیگری، رکورد انجام طولانی ترین آزمایشی که تا حالا در ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) انجام شده است.
این آزمایش قسمتی از تحقیقات ناسا در حوزه رشد محصولات کشاورزی در فضا بود برای اینکه میوه ها و سبزیجات به سبب داشتن مواد مغذی کلیدی مانند ویتامین C و ویتامین K می توانند گزینه خوبی برای رژیم غذایی فضانوردان به ویژه فضانوردانی که در آینده طی ماموریت های طولانی فضای عمیق در آنجا خواهند ماند، باشند.

دسته‌ها: توریسم