به گزارش عصر توریسم معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، ضمن اشاره به اهمیت حضور پرتعداد ایرانی ها در خارج از کشور اظهار داشت: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری عضو شورایعالی ایرانی ها خارج از کشور شد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی اصغر شالبافیان روز چهارشنبه در نشست معاونان وزارت خانه میراث فرهنگی با رایزنان اقتصادی وزارت خارجه ضمن اشاره به اهمیت هماهنگی بین ذی نفعان حوزه گردشگری اظهار داشت: باید بخش های دولتی ذینفع در حوزه گردشگری دولتی با یکدیگر برای جذب توریست خارجی هماهنگ باشند تا بخش خصوصی از این روند دلخوش شود.
وی در مورد همکاریهای وزارت میراث فرهنگی گردشگری با وزارت خارجه در مدت دولت سیزدهم اظهار داشت: در این زمان با نگاه جدیدی که وجود داشت همکاریهای جدیدی با معاونت کنسولی به علت باز شدن مرزها برقرار شد.
شالبافیان اظهار داشت: همینطور دستورالعمل جدیدی برای ورود گردشگری خارجی و برقراری تورهای آشناسازی توریستهای خارجی از ایران با همکاری وزارت خارجه انجام شده است که یکی از ثمرات تورهای آشناسازی توریستهای خارجی از ایران که از هفته دوم آبان ماه آغاز شد، امید بخش خصوصی بود که البته این اتفاق هم با همکاری آنها انجام شده است.
وی خطاب به رایزنان وزارت خارجه حاضر در این مراسم گفت:: برای هرچه بهتر شدن ورود توریستهای خارجی به ایران از دفاتر خدمات مسافرتی مورد تایید وزارت میراث فرهنگی و گردشگری استفاده کنید، چونکه نظارت کافی بر انجام فعالیتهای این دفاتر داریم. بهره گیری از این دفاتر به جز کمک های اقتصادی به حفظ شانیت کشور هم کمک می نماید.
معاون گردشگری کشور همینطور از رایزنان حاضر خواست زمینه ورود بخش خصوصی را در نمایشگاه های تخصصی گردشگری در دیگر کشورها فراهم نمایند.
ایشان در ادامه اظهار داشت: دیپلمات های ایران در دیگر کشورها می توانند نظر فعالان بخش خصوصی خارجی را به ما منتقل کنند تا ما بتوانیم امکان اصلاح ایرادهایمان را پیدا نماییم.
او همینطور در مورد ورود ایرانی ها خارج از کشور بعنوان توریست اظهار داشت: برای اولین بار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عضویت شورایعالی ایرانی ها خارج از کشور درآمد.

به گزارش عصر توریسم به نقل از خبرگزاری ایرنا، شورایعالی امور ایرانی ها خارج از کشور اواخر سال ۱۳۸۳ شکل گرفت که در بدو تأسیس بر مبنای آیین نامه مصوب شورایعالی زیر مجموعه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. با افتتاح دولت نهم، سطح و ساختار دبیرخانه ارتقاء یافت و به معاونت اجرایی ریاست جمهوری منتقل شد. این شورا در سال ۱۳۹۴ با مصوبه هیئت وزیران مجدداً به وزارت امور خارجه منتقل شد.
ریاست شورایعالی امور ایرانی ها خارج از کشور بر عهده رئیس جمهور است. دیگر اعضا هم عبارتند از: وزیر امور خارجه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر اطلاعات، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رئیس مرکز مشارکت امور زنان نهاد ریاست جمهوری، اعضای فراکسیون امور ایرانی ها خارج از کشور مجلس شورای اسلامی.
منبع: