به گزارش عصر توریسم کرمان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فهرج اظهار داشت: مجتمع گردشگری مسیر فهرج – زاهدان بزودی افتتاح می شود.
حمیدوحیدزاده ضمن اشاره به این که مساحت این مجتمع پنج هزار متر مربع و توسط بخش خصوصی درحال ساخت است بیان نمود: هم اکنون 70درصد این پروژه به اتمام رسیده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فهرج اظهار نمود: تابحال برای ساخت این مجتمع گردشگری یک میلیارد و پانصد میلیون تومان از جانب سرمایه گذار هزینه و دو میلیارد و پانصد میلیون تومان هم از محل تسهیلات خود اشتغالی روستایی برای تکمیل و تجهیز آن اعطا شده است.
وی بیان نمود: ترانزیتی بودن مسیر فهرج – زاهدان، وجود درگاه ورودی به کویر و همینطور حضور بالای گروههای مختلف گردشگران و مسافران یکی از اهداف راه اندازی این مجتمع در این منطقه بوده است.
وحیدزاده افزود: با عنایت به ظرفیت های تاریخی و گردشگری شهرستان فهرج همچون ریگ های یلان، جاده ادویه، میل نادری، جنگل بزرگ کهور عمانی، قلعه های تاریخی، محوطه های باستانی، کلوت های اشکالی فهرج و آثار شاخص دیگر ساخت این چنین مجتمعی از ضروریات بود.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در سالهای گذشته حضور بخش خصوصی در زمینه ایجاد زیرساخت های گردشگری خوب بوده و همکاری مسؤلان این شهرستان هم در این حوزه تأثیر زیادی داشته است.

منبع: