به گزارش عصر توریسم فارس استاندار فارس اظهار داشت: حفظ بافت تاریخی شیراز در واقع پاسداشت هویت سومین حرم اهل بیت(ع) است و توسعه این کلانشهر در تمام عرصه ها باید بر اساس حفظ هویت این کلانشهر صورت گیرد.
دکتر محمدهادی ایمانیه در دیدار با دکتر احمد وحیدی، وزیر کشور با بیان این مورد که مجموعه مدیریتی استان همواره بر حفظ بافت تاریخی شهر شیراز با محوریت بافت اطراف حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) تاکید دارد، اضافه کرد: حفظ بافت تاریخی شیراز در واقع پاسداشت هویت سومین حرم اهل بیت(ع) است و توسعه شیراز در تمام عرصه ها باید بر اساس حفظ هویت این کلانشهر انجام گیرد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از استانداری فارس، او با تاکید بر نوسازی همراه با حفظ هویت اصلی بناها و محافظت از میراث معماری و شهرسازی در تمام بافت های تاریخی استان و کلانشهر شیراز، خاطرنشان کرد: احیاء و سازماندهی سازگار با مرمت اصولی بافت های تاریخی شهری می تواند سبب رونق صنعت گردشگردی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شود.
استاندار فارس اظهار داشت: بافت تاریخی شیراز به واسطه قدمت بناهای پرارزش و وجود عناصر معماری آمیخته با هنر و هویت بناها، ارتباط عمیق و گسترده ای با فرهنگ اصیل این کلانشهر دارد.
ایمانیه در این دیدار همینطور خواهان تصویب فاز اول خط چهارم قطار شهری کلانشهر شیراز در کمیسیون کشوری مرتبط شد.
همینطور اختصاص ردیف بودجه به طرح راه اندازی بیمارستان فوق تخصصی حضرت احمدبن موسی(ع) و اختصاص اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی داخل شهری کلانشهر شیراز و دیگر شهرهای دارای خطوط اتوبوسرانی در استان همچون مواردی بود که در نشست استاندار فارس با وزیر کشور مورد موافقت دکتر وحیدی قرار گرفت.
در این دیدار که با حضور اعضا هیئت امنا حضرت احمدبن موسی(ع) و شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر شیراز انجام شد، در جهت ایجاد زیرگذر و خیابان حضرتی هم توافقی حاصل شد.

منبع:

دسته‌ها: توریسم