عصر توریسم: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از پر شدن ظرفیت اقامتگاه ها و میهمان پذیرهای این استان آگاهی داد.
نادر فلاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار نمود: همزمان با شروع تعطیلات استان اردبیل از عصر چهارشنبه تا حالا شاهد حضور تعداد قابل توجهی از مسافران در استان هستیم بطوری که ترافیک در محورهای مواصلاتی این استان مشهود بوده است.
وی اضافه کرد: باتوجه به فروکش کردن موج شیوع ویروس کرونا در کشور، تعداد قابل توجهی از هموطنان اردبیل را بعنوان ییلاق ایران زمین برای سفر انتخاب نموده اند و بر این اساس ظرفیت تمامی هتل ها، میهمان پذیرها، اقامتگاه های بوم گردی، خانه مسافرها و ویلاها در نقاط مختلف استان تکمیل شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره پر شدن ۱۰۰ درصدی ظرفیت اسکان، بیان کرد: همه عوامل و دست اندرکاران در تلاش هستند تا خدمات مناسبی به مسافران ارائه شود و میهمانان بدون سرپناه نمانند.
وی افزود: هنوز البته آماری از تعداد دقیق مسافران وجود ندارد و بمحض جمع بندی با کمک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.
اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر با استانهای گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت بعنوان محور مهم توسعه این خطه بشمار می رود.
پل های معلق، کوه سبلان، پیست های اسکی، آثار گوناگون تاریخی و چشمه های آب گرم معدنی از جاذبه های پر بازدید استان اردبیل است و قبل از شیوع ویروس کرونا هشت میلیون نفر توریست داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون توریست خارجی به این استان سفر می کردند.

منبع: