به گزارش عصر توریسم، ایرنا- معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: دستاوردهای مطلوب ستاد سفر استان سمنان، در روزهای پایانی ماه صفر ادامه داشته باشد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایرنا، علی اصغر شالبافیان روز دوشنبه در نشست وبیناری ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور با حضور مدیران کل استانی اظهار داشت: دستاوردهای مطلوب ستاد خدمات استان سمنان در روزهای نوروز، در روزهای پایانی ماه صفر نیز ادامه داشته باشد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: استان سمنان برای اولین بار پایین ترین میزان سوانح جاده ای را در نوروز ۱۴۰۱ داشت و ادامه این دستاوردها مورد توجه باشد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلان اینکه پلیس راهور، اورژانس و هلال احمر استان سمنان، نقش مهمی در کاهش میزان تصادفات جاده ای در نوروز امسال داشت، بیان کرد: به موضوع اسکان اضطراری مسافران و نظارت بر کیفیت ارائه خدمات در تأسیسات گردشگری استان توجه ویژه ای شود.
شالبافیان افزود: باتوجه به وسعت مسیر تردد در استان سمنان، استفاده از ظرفیت فرمانداری ها و دهیاری ها، نقش مؤثری در کاهش سوانح جاده ای دارد.
خدمات متنوع ستاد سفر استان سمنان
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نیز از انجام ۴۵ بازدید مشترک از تأسیسات گردشگری استان آگاهی داد و اضافه کرد: در این ایام، شکایتی از تأسیسات گردشگری استان سمنان ارائه نشد.
امیر کرم زاده با اشاره به این که ضریب اشغال تأسیسات گردشگری در روزهای اربعین به بالای ۸۳ درصد رسید، اظهار داشت: برای خدمات رسانی مطلوب به مسافران و زوار در این ایام، کمیته های ستاد خدمات سفر، ۱۱ جلسه برگزار کرد و پذیرایی و استقبال مناسبی از زوار و مسافران صورت گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان به فعالیت ۱۵ پایگاه هلال احمر و امداد و نجات و ۲ پایگاه اطلاع رسانی هلال احمر در این ایام اشاره نمود و اظهار داشت: ۸۸ موکب نیز به زوار خدمات رسانی کردند.
این جلسه با حضور مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان انجام شد.