به گزارش عصر توریسم، عزت الله ضرغامی همزمان با روز جهانی گردشگری، ایران هراسی را مهم ترین مسأله گردشگری ایران دانست و اظهار داشت: در کشور ما این گونه موضوعات مانند «مار و پله» است. درست در جایی که پله موفقیت را طی می کنی با یک نیش به پله اول برمی گردی!
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همزمان با پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری در توئیتر نوشت: «در آستانه هفته گردشگری برنامه های مختلفی تدارک دیده ایم. ایران هراسی از مهم ترین مسائل گردشگری ست، تلاش نموده ایم با مدلهای جدید رسانه ای با آن مقابله نماییم. اجمالا در کشور ما اینطور موضوعات مانند «ماروپله» است. درست در جایی که پله موفقیت را طی می کنی با یک نیش به پله اول برمی گردی!»
ضرغامی مدتی پیش در توئیت دیگری نوشته بود: «بزرگترین منکر، بدبین کردن مردم نسبت به اساس دین است. نظام بن بست ندارد. برخلاف تصور برخی دوستان و دشمنان، تجدیدنظر در بعضی قوانین و روش های ناکارآمد اجتماعی، به سقوط دومینووار نظام منجر نمی گردد. تحولات اجتماعی را درک نماییم و برای آن برنامه داشته باشیم.»
او قبل از آن هم این پیام را توئیت کرده بود: «مرزبندی بین فعالان کف خیابان ضرورت دارد. جوانان و زنان آزرده از فوت غمبار مهسا امینی با لیدرهای آموزش دیده و متصل به خارج متفاوتند. رفتار، ادبیات و صبوری ضابطین باید آگاهانه، مدیریت شده و متناسب با سوژه باشد.»