عصر توریسم: به گزارش عصر توریسم، لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از فعالیت 90 راهنمای گردشگری در استان اطلاع داد.
عطا حسن پور بیان کرد: ۹۰ راهنمای گردشگری در سطح استان فعالیت دارند که با اهمیت ترین خواسته آنان تشکیل انجمن صنفی خاص خودشان است و مقرر شده بمنظور حمایت های بیمه ای و قانونی برای تورلیدرها این خواسته بوسیله وزارت میراث فرهنگی پیگیری شود.
وی اشاره کرد: راهنمایان گردشگری باید در بحث ارتباط با جوامع محلی، مردم نقاط عشایری و روستاهای استان دارای ارتباطی مداوم و موثر باشند برای اینکه بازوی توانمند توسعه گردشگری همین نقاط هستند.
حسن پور درباب تولید محتوا در بحث گردشگری افزود: تورلیدرهایی که مناطق جدید را کشف می کنند یا نسبت به یک منطقه گردشگری نگاه جدیدی دارند، می توانند محتوا و آثار خودرا در قالب فیلم، عکس و متن به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عرضه کنند.
این مسئول اضافه کرد: برای راهنمایان گردشگری استان در آینده نزدیک دوره های بازآموزی و توانمندسازی را برگزار خواهیم کرد تا با علم روز دنیا پیش بروند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار داشت: همین طور بحث تشریفات تورلیدرها بوسیله هماهنگی با هتلداراها، اقامتگاه های بوم گردی، مسافرخانه ها و همه امکانی که با بحث اقامت مسافر ارتباط دارند، تقویت خواهد شد.

منبع: