عصر توریسم: به گزارش عصر توریسم، قم فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم ضمن اشاره به اقدام برخی برای حفاری غیرمجاز با قصد دستیابی به اشیای تاریخی در محدوده جمکران جنب آستان پنج امامزاده از دستگیری حفاران اطلاع داد.

به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، سرهنگ فرامرز بازگیر فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم امروز ۱۰ آبان طی سخنانی ضمن اشاره به اقدام برخی برای حفاری غیرمجاز با قصد دستیابی به اشیای تاریخی در محدوده جمکران جنب آستان پنج امامزاده اظهار داشت: یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با دریافت اطلاع از جانب بعضی از منابع و مخبران، با سرعت در محل حفاری غیر مجاز حضور بهم رساندند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم افزود: نیروهای این یگان بعد از انجام بررسی های لازم و هماهنگی با مقام قضایی در محل مورد نظر حاضر شدند و یک دستگاه خودروی پراید متعلق به حفاران را بازرسی کردند.

وی اظهار داشت: یک دستگاه فلزیاب و یک کامپیوتر همراه از حفاران کشف و ضبط شد، حفاران دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به فرماندهی انتظامی قائم منتقل شدند.

منبع: