عصر توریسم: به گزارش عصر توریسم، همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ اظهار داشت: از آغاز سالجاری ۸۰۰ هزار بازدید از شهرستان ثبت شده که از این تعداد، حدود ۶۵۰۰ گردشگر خارجی بودند.
مهدی غلامی در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به این که همانند گذشته غار لیصدر در صدر بازدیدهای این شهرستان قرار دارد، اظهار نمود: در شهرستان دفتر خدمات مسافرتی وجود ندارد و به دنبال تأسیس این دفتر هستیم.
ایشان در ادامه در رابطه با مرمت بازار قدیمی کبودراهنگ بیان نمود: یک میلیارد تومان برای مرمت مصوب شده که منتظر تخصیص هستیم و با عنایت به این که در فصل سرد سال قرار داریم عملیات مرمت به ابتدای سال آینده موکول خواهد شد.
غلامی یکی از علل روند کُند مرمت این بازار سنتی را اوقافی بودن خیلی از مغازه ها دانست و اضافه کرد: با اوقاف مکاتباتی در خصوص مشارکت در مرمت انجام داده ایم و هر بار پاسخ این سازمان نبود اعتبار است در صورتی که باید سریع در امر مرمت مشارکت کند.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کبودراهنگ ضمن اشاره به این که این شهرستان دو روستای هدف گردشگری دارد، مطرح کرد: شش درخواست سرمایه گذاری برای سفره خانه در شهرستان داریم که امیدواریم بعد از به ثمر رسیدن به رونق گردشگری کمک کنند.

منبع: