عصر توریسم: عصر توریسم: بعد از گذشت بیش از دو سال کنترل سختگیرانه مرزهای ژاپن، این کشور مملو از توریست شده است؛ ظرفیت هتل ها برای رزرو اتاق تکمیل شده و پیدا کردن میز خالی در خیلی از رستوران های خوب این کشور کار دشواری شده است.
به گزارش عصر توریسم به نقل از نیویورک تایمز، اگرچه برای خیلی از مردم، که به امید میهمان نوازی مشهور ژاپنی ها سفر کرده بودند، شرایط جدید ژاپن چندان ایده آل نیست، اما تغییراتی که بتازگی در این کشور ایجاد شده، وضعیت بهتری را برای کسب وکار ژاپن به وجود آورده است.
بازگشت گردشگران به ژاپن زودتر از پیش بینی ها صورت گرفت و ارزش پایین «یِن» سبب شده تا بازدیدکنندگان در پرداخت مبالغ هنگفت برای خرید محصولات لوکس و آرایشی تشویق شوند.
اقتصاد ژاپن که سومین اقتصاد بزرگ جهان بعد از ایالات متحده آمریکا و چین است، در فاصله ماه های اکتبر تا دسامبر با رشد ۰.۶ درصدی همراه بود. البته این رشد اقتصادی ناچیز که به لطف بهبود مصارف خصوصی و مخارج بازدیدکنندگان از ژاپن حاصل شده است، پیش بینی ها درباره ی احتمال رشد ۲ درصدی اقتصاد را ناکام گذاشت.
این رشد بدنبال یک دوره رکورد در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ رخ داد که تورم و ارزش پایین «یِن» هزینه واردات را افزایش داده بود.
یکی از دلیلهای بزرگ رشد در سه ماهه چهارم ژاپن نیز این است که مردم ژاپن خودرا به زندگی در وضعیت کرونا وفق داده اند.
با اینکه اقتصاد ژاپن حالا در مقایسه با دوران همه گیری کرونا در وضعیت بهتری قرار دارد، اما رشد آن همچنان در مقایسه با سایر کشورها ضعیف است.

منبع: