به گزارش عصر توریسم، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از فک پلمب و بازگشایی سرای عامری ها اطلاع داد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، علیرضا ایزدی در رابطه با پلمب این اقامتگاه که با واکنش وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم روبه رو شد، اظهار نمود: سرای عامری ها بعنوان یک مجموعه اقامتی به علت بروز برخی مشکلات چند روز پیش پلمب شده بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان افزود: خوشبختانه با پیگیری های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مساعدت دستگاه قضایی، این مجموعه اقامتی بعد از «اکوکمپ متین آباد» فک پلمب شد.
ایزدی بیان نمود: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن پشتیبانی از اقتصاد گردشگری، همواره نسبت به سلامت اجتماعی و رعایت فرهنگ مقصد تاکید دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان همینطور اظهار داشت: مسافران در صورت بروز هرگونه مشکل می توانند مسائل خویش را با شماره ۰۹۶۲۹ درمیان بگذارند.
منطقه نمونه گردشگری و اکوکمپ متین آباد هم پنج شنبه ۲۵ اسفندماه بعد از پیگیری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فک پلمب شده بود. پلمب این مراکز گردشگری و اقامتی با دستور قضایی و طبق آنچه گفته شد «به دلیل رعایت نکردن شئونات اسلامی از جانب مسافران» صورت گرفته بود.
سیدعزت الله ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ هم در اظهاراتی در رابطه با پلمب برخی از اقامتگاه ها در آستانه سفرهای نوروزی، با بیان اینکه این هماهنگی با وزارت خانه انجام نشده است، اظهار داشته بود: به صورت کلی سفارش ای برای پلمب کردن نمی نماییم، چون مراکز اقامتی مانند مغازه نیست که اگر پلمب شود، شخص برود از مغازه کناری خرید کند، بخصوص مراکزی که مردم از قبل رزرو کرده اند و توریستهای داخلی و خارجی در آن وجود دارد. پلمب این مراکز در واقع ضایع کردن حقوق افرادی است که آن جا اقامت داشته اند و این مورد حل می شود.