عصر توریسم: به گزارش عصر توریسم، کهگیلویه و بویراحمد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هم اکنون ۹ اقامت گاه بوم گردی در این استان وجود دارد.
«فرشید کرمی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه ظرفیت اقامت این تعداد بوم گردی استان ۲۰۰ نفر شب اقامت است، اضافه کرد: رزرو اقامت در بوم گردی های استان کهگیلویه و بویراحمد توسط مالکان و به صورت سنتی و مدرن صورت می گیرد.
وی اظهارکرد: رویکرد استان کهگیلویه و بویراحمد گردشگری عشایری است و متقاضیان و سرمایه گذاران گردشگری عشایری را حمایت می نماییم.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با هدف متوازن سازی و توزیع گردشگری به منظور برخورداری جوامع محلی از اقتصاد گردشگر، گردشگران را به سمت روستا و مناطق عشایری سوق دهیم.
کرمی خاطرنشان کرد: از متقاضیان سرمایه گذاری در زمینه گردشگری روستایی و عشایری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد استقبال می نماییم.
وی افزود: بیشتر روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد مستعد ایجاد بوم گردی هستند اما متقاضی نیست که احتیاج به تغییر نگاه و نگرش در این حوزه هستیم.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان نمود: متقاضیان بوم گردی تسهیلات اشتغال روستایی ارزانقیمت پرداخت می شود.