عصر توریسم: عصر توریسم: علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه از مراکز ارائه خدمات به حجاج ایرانی در مدینه و مکه که زیر نظر سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند بازدید نمود.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، مراکز ماشینی پخت و توزیع غذا و درمانگاه و بیمارستان ایرانی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در شهرهای مدینه و مکه در روزهای حج به بالای ۸۷ هزار ایرانی خدمات شبانه روزی ارائه می کنند.
معاون وزیر امور خارجه در گفت و گو با مدیران این مراکز ضمن تقدیر و تشکر از ارائه خدمات بر حمایت نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در عربستان بر فعالیت و بهبود کیفیت خدمت رسانی به حجاج ایرانی بیت الله الحرام اصرار کرد.

علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه از دفتر موقت خدمات کنسولی وزارت امور خارجه مستقر در بعثه حج جمهوری اسلامی ایران در مکه و مدینه نیز بازدید کرد و روند ارائه خدمات کنسولی به حجاج ایرانی بیت الحرام امسال را جویا شد.
معاون وزیر امور خارجه در این بازدید اصرار کرد هر کجای جهان که جمعیت ایرانی حضور داشته باشد بخش کنسولی وزارت امور خارجه تلاش می کند در کنار آنها به ارائه خدمت و پشتیبانی از آنان بپردازد.
دفتر کنسولی وزارت امور خارجه در مرکز حج جمهوری اسلامی ایران در مدینه و مکه انواع خدمات شامل ارائه راهنمایی و مشاوره لازم در امور کنسولی، حقوقی، صدور مدارک مسافرتی مانند برگ عبور و تایید گواهی های لازم، حمایت حقوقی از حجاج ای ایرانی در صورت لزوم و صدور گواهی های سجلی ارائه می کند.

منبع: