عصر توریسم: جزئیاتی از نحوه انتخاب بهترین های سینما، یادداشت مجید مجیدی درباره ی محرم امسال، تاکید رییس صداوسیما بر ممنوع التصویر نبودن جواد خیابانی، رفع فیلتر «طاقچه»، خبری جدید از سند ملی موسیقی، آخرین وضعیت پرونده ثبت جهانی «دیوار گرگان» و هشدار درباره ی یک کاروان سرای صفوی از اخبار فرهنگی – هنری یازدهم مرداد بود.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، روز چهارشنبه یازدهم مردادماه دبیر اهدای جایزه سالانه سینمای ایران اعلام کرد که مرحله اول داوری فیلم ها حدودا از ۱۰ روز دیگر شروع می شود و مراسم نیز به سبب تقارن با ماه صفر، در روز ملی سینما (۲۱ شهریور) نخواهد بود.

نور حسین خاموش نمی شود
همچنین مجید مجیدی ـ کارگردان سینما ـ در یادداشتی که آنرا “به شکرانه برگزاری باشکوه عزاداری عاشقان حسین بن علی (ع) در ایران” عنوان نمود نوشت: «مهر حسین(ع) نه با های و هوی مدعیان آزادیِ عقیده خاموش می شود، نه با فتاوای نان به نرخ روزخوران وهابی مسلک».

«کَت وُمَن» به ۴ جشنواره جهانی دعوت شد
فیلم کوتاه «کت وُمَن» به کارگردانی هادی شیبانی در ادامه حضور بین المللی خود به بخش مسابقه بیست و پنجمین دوره جشنواره اینونتای ایتالیا، سیزدهمین دوره جشنواره ملی فیلم دانشجویی اوروگوئه، دوازدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه اوبراورزل آلمان و سیزدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه نور جهان روسیه راه پیدا کرد.

ریاست آکادمی اسکار تغییر نکرد
«جنت یانگ» سینماگر آسیایی تبار برای دومین دوره پی در پی به عنوان رییس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار برگزیده شد.
سینمای عربستان هالیوود را کنار زد
چرا «باربی» در کره جنوبی شکست خورد؟

«زیگموند» در ایرانشهر
در خبر دیگری هم اعلام گردید که نمایش «زیگموند» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد کوروش نیا از ۲۳ مرداد سال جاری در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت و نمایش «سندروم روسمر» با بازی سعید چنگیزیان و علی باقری از ۱۸ مرداد در بلک باکس پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب روی صحنه خواهد بود.
بازیگرانی که کابوس قربانیان اردوگاه مرگ، رهایشان نکرد
در ادامه، آزیتا ترکاشوند که اینروزها مشغول بازی در دو سریال تلویزیونی است، در گفتگویی با ایسنا پیرو دلنوشته هایی که بتازگی در امتداد دفاع از عقایدش مبنی از ارادت به امام حسین(ع) در فضای مجازی منتشر نموده بود و واکنش ها به آن، صحبت کرد.

تاکید رئیس صداوسیما بر ممنوع التصویر نبودن خیابانی
رئیس سازمان صداوسیما نیز در حاشیه جلسه دولت و در جمع خبرنگاران بر نادرست بودن ممنوع التصویری جواد خیابانی اصرار کرد.

«طاقچه» رفع فیلتر شد
همین طور اپلیکیشن عرضه کتاب «طاقچه» رفع فیلتر شد و کاربران می توانند به آن دسترسی داشته باشند. قبل تر روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی اعلام نموده بود «طاقچه از وزارت ارشاد مجوز فعالیت ندارد و برمبنای اسناد بالادستی و در امتداد «ساماندهی سکوهای نشر کتاب دیجیتال» از فعالیتش ممانعت به عمل می آورد.»

سند ملی موسیقی بعد از ۹ سال باردیگر به جریان افتاد!
در ادامه، محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) آگاهی داد که پروسه تدوین سند ملی موسیقی مطابق با جهت گیری نظام جمهوری اسلامی و برنامه ریزی برای ساخت خانه برای جشنواره های موسیقی در تهران باتوجه به هنر و معماری انقلاب اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

پرونده «دیوار گرگان» چه شد؟
افزون بر این ها، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان از آخرین اقدام هایی که برای آماده شدن پرونده ثبت جهانی دیوار تاریخی گرگان درحال انجام استَ آگاهی داد و اظهار داشت: این اثر تاریخی در بین مردم ناشناخته است و باید برای ثبت جهانی ابتدا آنرا برند نماییم.

کاروانسرای صفوی تابلو تبلیغات شد!
همین طور یک عتیقه شناس از وضعیت نابسامان کاروانسرای «شِمش» در مرز استانهای یزد و کرمان روزگار آگاهی داد و اظهار داشت: دیوارهای آن به تابلو تبلیغاتی تبدیل گشته است.

۱۱۷ سالگی مشروطه در کاخ گلستان
در نهایت اینکه همزمان با یکصد و هفدهمین سالگرد نهضت مشروطه، مجموعه اسناد و تصاویر مشروطه در عکسخانه مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان به معرض نمایش گذاشته می شود.

منبع: