به گزارش عصر توریسم، قزوین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور اظهار داشت: مجموعه دولتخانه صفوی قزوین علاوه بر این که می تواند بازی برد بخش خصوصی و دولت باشد باید مورد حمایت قزوینی ها نیز قرار گیرد تا فضایی پرتکاپو برای شناخته شدن فرهنگ و تاریخ استان قزوین باشد.
محسن کوشش تبار پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از مجموعه دولتخانه صفوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرمایه گذاری در مجموعه دولتخانه صفوی باید در سطح ملی مطرح شود، استانداری و میراث فرهنگی برنامه ریزی انجام دهند تا بین سرمایه گذاران نشست هایی اجرا شود و اهتمام نماییم در اسرع وقت از گراند هتل که بیشترین جذابیت را دارد استفاده گردد تا بخش های دیگر نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: در یک برنامه زمان بندی باید بررسی نماییم که به چه سیاست های تشویقی در این مساله می توانیم برسیم و از نظر دولتی نیز از منابع خودمان چه میزان می توانیم در استان کمک نماییم تا مشوق سرمایه گذار باشیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور بیان کرد: در این مجموعه عنصر مذهب و دین را داریم چونکه پیغمبریه یک بقعه شناخته شده در سطح بین المللی است و خاستگاه آن ادیان ابراهیمی است پس می توانیم بگوییم یک بنای خاص و ویژه است که می تواند مورد توجه حوزه فرهنگی قرار گیرد.
وی افزود: در این مجموعه اسکان، مذهب، دولت و تجارت و حتی حمامی که در بازدید به آن اشاره شد وجود دارد که از عناصر جدی شهر اسلامی است و می تواند در منطقه قزوین مجموعه بی بدیلی باشد که مورد توجه قرار گیرد.
کوشش تبار تاکید کرد: در ابتدا قزوینی ها باید این مجموعه را به خوبی بشناسند و سپس در سطح ملی دولتخانه صفوی شناخته شود؛ برای سرمایه گذاری باید با فاز بندی ابتدا در گراند هتل متمرکز شویم و برای بخشهایی که با دستگاهها باید مذاکره شود برنامه ریزی نماییم.
این مسئول در آخر اظهار داشت: مجموعه دولتخانه صفوی قزوین علاوه بر این که می تواند بازی برد بخش خصوصی و دولت باشد باید مورد حمایت قزوینی ها نیز قرار گیرد تا فضایی پرتکاپو برای شناخته شدن فرهنگ و تاریخ استان قزوین باشد.