به گزارش عصر توریسم، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان همدان اظهار داشت: در پنج ماهه نخست سالجاری یک میلیون و ۸۵۱ هزار و ۵۳۷ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و توریستی همدان بازدید نمودند.

علی خاکسار در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به آمار گردشگران در ۵ ماهه نخست سالجاری اظهار نمود: در این زمان ۹۳ هزار و ۶۱۸ نفر در همدان اقامت داشتند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۵۹۷ نفر در هتل ها، شش هزار و ۲۳۰ نفر در میهمان پذیرها، شش هزار و ۳۹۳ نفر در اقامتگاه های بوم گردی و ۴۳ هزار و ۵۱ نفر در خانه مسافرها مقیم بودند.
وی اضافه کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری ۷ هزار و ۶۱۵ نفر در مجتمع هایش گردشگری و ۴ هزار و ۷۷۴ نفر در هتل آپارتمان های استان اقامت داشته اند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان این که غار علی صدر در رأس بازدید گردشگران قرار دارد، اظهار داشت: کتیبه های گنج نامه، سایت موزه میدان مرکزی، محوطه باستانی هگمتانه، تپه عباس آباد و آرامگاه های بوعلی و باباطاهر دیگر مراکز پربازدید در مدت زمان یاد شده هستند.
گفتنی است؛ استان همدان دارای یک هزار و ۸۵۰ اثر تاریخی، تفریحی و توریستی است که سایت باستانی هگمتانه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی، آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حبقوق نبی (ع) از مهم ترین آثار این استان است.

منبع: