به گزارش عصر توریسم، یک فیلم کوتاه و یک بلند ایرانی در جشنواره «هوف» آلمان، «آکتور» در جشنواره ژنو، معرفی شورای انتخاب آثار تالار هنر،  استعفای مدیر عامل خانه تئاتر، نمایش های جدید تئاترشهر، سر انجام ماجرای شکایت صداوسیما از سازندگان «دورهمی»، گزارشی از کنسرتهای پاییزی، ۳۰ پوستر ایرانی و خارجی از غزه در یک فرهنگسرا و اخراج سردبیر مجله آمریکایی برای پشتیبانی از فلسطین از اخبار فرهنگی هنری ششم آبان ماه بود.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، روز شنبه ششم آبان ماه در حوزه سینما اعلام گردید که پنجاه و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم هوف آلمان میزبان نمایش یک فیلم بلند و یک فیلم کوتاه ایرانی است.
ضمن اینکه سریال «آکتور» ساخته نیما جاویدی به بخش رقابتی سریال های بین المللی جشنواره فیلم ژنو ۲۰۲۳ دعوت شد.

معرفی شورای انتخاب آثار تالار هنر

استعفای مدیر عامل خانه تئاتر
همینطور اعضای شورای هفت نفره انتخاب آثار برای اجرای عمومی در تالار هنر عرضه شدند.
مقصود نعیمی ذاکر، مدیر عامل خانه تئاتر نیز از سمت خود کناره گیری کرد و به دنبال این خبر، ایرج راد، رئیس هیات مدیره خانه تئاتر اعلام نمود که این استعفا به صورت مکتوب و رسمی اعلام نشده است.

نمایش های جدید تئاترشهر

بازیگران شناخته شده روی صحنه
برنامه اجراهای مهر و آبان ماه تالارهای نمایشی مجموعه تئاترشهر با میزبانی از ۹ نمایش صحنه ای و محیطی و آمار فروش نمایش های مجموعه تئاترشهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر تا پنجم آبان ماه اعلام گردید.
همینطور در گزارشی به حضور بخشی از بازیگران شناخته شده که اینروزها در سالن های تئاتر اجرا دارند، پرداختیم.

ماجرای شکایت صداوسیما از سازندگان «دورهمی» به کجا رسید؟
تهیه کننده برنامه «دورهمی» که یک سال قبل، خبر شکایت صداوسیما از مهران مدیری و ماجرای احضار به دادگاه را اعلام نموده بود، حالا با بازنشر یک نامه که خطاب به سخنگوی قوه قضاییه نوشته شده، تلاش بر تایید این ادعا دارد.

از کنسرتهای پاییزی تا آغاز جشنواره موسیقی امیرجاهد
در این گزارش ایسنا هم می توانید مروری بر کنسرت هایی که در ایام پیش رو اجرا می شوند، داشته باشید. همینطور گروه «راما» با حضور سه نفر از هنرمندان موسیقی بر مبنای مُدگردی های موسیقی کلاسیک ایران توام با فضاسازی های خاص سازها سه شنبه ۹ آبان در تالار رودکی به صحنه می رود.
در خبری هم اعلام گردید که چهارمین و پنجمین دوره از جشنواره موسیقی امیرجاهد به صورت همزمان از ۱۱ تا ۲۶ آبان ماه در برج آزادی، خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد و سرای ابوذر برگزار می گردد.

۳۰ پوستر ایرانی و خارجی از غزه و افتتاح چند نمایشگاه جدید
از طرفی، فرهنگسرای اشراق همزمان با فرارسیدن روز ۱۳ آبان، مجموعه ای منتخب از پوسترهای هنرمندان ایرانی و خارجی را در چارچوب یک نگار گذر با عنوان «دنیای آینده، دنیای فلسطین» به نمایش عمومی گذاشته است.
همینطور در آخر هفته ای که گذشت، هنرمندان ایرانی تعدادی نمایشگاه جدید در گالری ها افتتاح کردند؛ نمایشگاه هایی که قبل از آن برپا بودند جمع شدند و حالا آثار دیگری از هنرمندان بر روی دیوار گالری ها رفته است.

شهادت ۲۴ خبرنگار و اخراج سردبیر مجله آمریکایی برای پشتیبانی از فلسطین
همینطور بر مبنای جدید ترین گزارش، از آغاز نبرد غزه تابحال دست کم ۲۴ نفر از خبرنگاران فلسطینی شهید شده اند و مجله معروف هنری «Artforum» یکی از سردبیران ارشد خویش را به علت انتشار و امضای نامه ای در حمایت از مردم فلسطین اخراج کرد.

امید به گسترش تعاملات فرهنگی ایران و چین
در نهایت این که، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قبل از ظهر شنبه در دیدار با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین با خوش آمدگویی به هیات چینی، اظهار داشت: امیدواریم این سفر زمینه ساز همکاری بین دو کشور باشد، ایران و چین دو شریک راهبردی هستند.
پیشنهادهایی برای خواندن:
شاعری که پس از ۵۰ سال پیدا شد!
کتیبه ای با ردی از زبان فارسی در سریلانکا
ورود دیرهنگام چین به جوایز اسکار
عمره کِی راه می افتد؟
از ترورهای خودرویی «موساد» چه می دانید؟

منبع: