عصر توریسم: به گزارش عصر توریسم، روز ۲۰ آبان به روز کیش نامگذاری شده و باید بدانیم این جزیره مهم ترین جزیره گردشگری ایران اسلامی است.
به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر ۲۰ آبان به روز کیش نام گذاری شده و هدف این نامگذاری بالا بردن میزان آشنایی توریستهای داخلی و خارجی با این جزیره دیدنی است. هرچند نامگذاری ۲۰ آبان ماه بعنوان روز کیش قدمت خیلی زیادی ندارد ولی روز کیش در هر سال تبدیل به روزی می شود که گردشگران و ساکنان این جزیره مرجانی به فرهنگ بومی خود هویت جهانی می بخشند و آینده روشن و پر افتخاری را برای این جزیره پر رمز و راز آرزو می کنند. سالانه گردشگران زیادی به این جزیره زیبا و دیدنی سفر می کنند. جزیره زیبای کیش، چند سالی است که از سوی سازمان بین المللی KDS بعنوان چهارمین مقصد توریستی جنوب غربی آسیا معرفی شده است همینطور کیش با وجود بندرگاه ها و ۵۰ هتل که ۱۰ واحد از آنها ۵ ستاره است، منطقه ای استراتژیک به حساب می آید. شاید بتوان ادعا کرد که بهترین و تمیزترین ساحل کشور در کیش قرار گرفته است. این ساحل مرجانی یکی از شگفتی های این جزیره است و به سواحل فام مشهور است. از آنجاییکه خاک کیش از جنس مرجانی است، در زیر نور آفتاب رنگ نقره فام به خود می گیرد و درخشندگی آن خیره کننده می شود عموم ساحل های دنیا از ماسه خاکستری پوشیده شده اند و ازاین رو چنین خصوصیت را ندارند. همین خصوصیت سبب شده که آب دریا هم در این منطقه شفاف و روشن باشد و حتی کف دریا آنرا بتوان به راحتی دید.
کارشناسان معتقدند که دلیل شفافی آب دریا این جزیره به خاطر وجود مرجان ها در اطراف آن است. چونکه مرجان ها باعث تصفیه آب می شوند. ماهی و آبزیان بسیار مختلف و زیبایی در دریای کیش زندگی می کنند و با عنایت به شفافیت آب دریا، به سادگی قابل مشاهده هستند. گردشگران خیلی از کشورهایی که ایران معمولا برای آنها احتیاج به ویزا دارد، از دریافت ویزا برای کیش معاف هستند. این جزیره دارای ۹۱.۵ کیلومتر مربع مساحت است و از شمال به ایران، از شرق به تنگه هرمز، از جنوب به کشور امارات متحده عربی و از غرب به کشورهای بحرین، قطر و عربستان منتهی می شود. به همین مناسبت محمدحسین یوسف پور فعال حوزه گردشگری و رئیس هیأت مدیره هواپیمایی آسمان بمناسبت فرارسیدن روز کیش در پیامی نوشت: «کیش» بعنوان مهم ترین جزیره گردشگری و تجاری ایران با موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی دارای ظرفیتهای بسیار بالنده ای است که باید با ارتقا سطح تعاملات اقتصادی و سرمایه گذاری در زمینه داخلی و بین المللی، افزایش همکاریهای منطقه ای و بهره برداری از ظرفیتهای موجود در راه رشد و توسعه منطقه و به تبع آن پیشرفت ایران عزیز گام برداشت.
وی نوشت: با عنایت به بسترهای ویژه و بی بدیل در جزیره زیبای کیش، این منطقه می تواند به الگویی موفق برای دیگر مناطق آزاد کشور در بهره گیری کامل از ظرفیتهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تبدیل گردد و تحقق این مهم در گرو عزم راسخ همه ارکان در رابطه با جزیره شامل دولتی، خصوصی، عمومی و مردمی است. فرارسیدن بیستم آبان ماه «روز کیش» را به همه کیشوندان خونگرم و میهمان نواز، سرمایه گذاران، فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان، بازاریان، صنعتگران و تمام کسانی که در راه رشد و توسعه روزافزون «نگین خلیج فارس» گام بر می دارند تبریک و تهنیت گفته و از آفریدگار سبحان برای ایشان صحت و سلامت را آرزومندم.

منبع: