به گزارش عصر توریسم، سمنان یک مدیر مسئول ضمن اشاره به ظرفیتهای بالا و متنوع گردشگری در دیباج، بر لزوم توسعه گردشگری پاک در شهر دیباج تاکید نمود.
مجتبی اکبرپور روز سه شنبه 12 دیماه 1402 در دیدار با امام جمعه شهر دیباج با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت های گردشگری شهر دیباج اظهار نمود: شهر دیباج با عنایت به موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی، مکانهای گردشگری فراوان و قرار گرفتن بین کویر و جنگل، دارای ظرفیتهای فراوان در حوزه گردشگری می باشد که با توسعه زیرساخت های گردشگری، توسعه پایدار این شهر فراهم می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان اظهار داشت: توسعه زیرساخت های گردشگری دیباج، توسعه پایدار این شهر را به همراه دارد.
وی حفظ هویت اصلی شهر دیباج، جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و ایجاد اقامتگاه های بوم گردی را فرصتی مناسب برای توسعه اقتصادی و اشتغال منطقه دانست و اضافه کرد: توجه به صنایع دستی دیباج هم می تواند بعنوان یک محصول بومی در رونق تولید، ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد خانوار مؤثر باشد.
امام جمعه شهر دیباج هم در این نشست ضمن تشکر از همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان دامغان برای برق رسانی به منطقه گردشگری سرچشمه دیباج اظهار داشت: توجه بیشتر به ایجاد زیرساخت های گردشگری و حفظ بناهای تاریخی شهر دیباج و بالفعل شدن ظرفیتهای گردشگری دیباج، رونق و توسعه اقتصادی منطقه و نشاط اجتماعی مردم را به دنبال خواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمین حسین قریب بلوک قابلیت های گردشگری دیباج را نعمتی خدادادی برشمرد و اضافه کرد: تبلیغ، ترویج و استفاده از ظرفیتهای مختلف این شهر در حوزه طبیعی، تاریخی و مذهبی ازجمله آستان مقدس امامزاده محمد دیباج، می تواند نقشی مؤثر در جذب توریست در شهر دیباج داشته باشد.
امام جمعه شهر دیباج اظهار داشت: توسعه گردشگری پاک و اصلاح فرهنگ پذیرش گردشگر، علاوه بر حفظ آئین ها و سنت ها، شادی و نشاط جامعه را به ارمغان می آورد.
دیباج شهری زیبا و کوهستانی در ۵۵ کیلومتری شمال شهر دامغان است که در بهار و تابستان سرسبز، خنک و مطبوع و در پاییز و زمستان سرد و پوشیده از برف است.