عصر توریسم: به گزارش عصر توریسم، استان سیستان و بلوچستان در هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته با معرفی خوراک، غذا و میوه ها و محصولات کشاورزی حضور پیدا کرد.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد در این برنامه، غرفه استان سیستان و بلوچستان به معرفی غذاهای سنتی و اصیل خود پرداخت. اما غیر از این اقدام که مشابه آنرا استان گیلان هم انجام داده بود، در این غرفه و در فضایی بزرگ، محصولات کشاورزی این استان ارائه شد.
میوه هایی که بسیاری از بازدیدکنندگان هم نام آنرا نمی شناختند و تصور می کردند که خیلی از این محصولات در کشورهای دیگر یا کشورهای استوایی به دست می آید. اما آنها در این نمایشگاه با همراهی مسلم بارکزهی از فعالان گردشگری استان سیستان و بلوچستان با خیلی از این میوه ها و محصولات کشاورزی آشنا شدند.
شرکت کنندگان در غرفه استان سیستان و بلوچستان همینطور به معرفی محصولات جانبی خوراک همچون نوشیدنی ها و ترشی ها پرداختند. خیلی از افراد شرکت کننده که از بومیان استان بودند لباس های سنتی خویش را بر تن داشتند. اجرای موسیقی زنده بلوچی هم بخش دیگری از برنامه های این استان بود.
همچنین بخش منطقه آزاد چابهار هم جدا از غرفه استان سیستان و بلوچستان به معرفی جاذبه ها و تورهای گردشگری منطقه خود می پرداخت.