به گزارش عصر توریسم، روند ساخت کلیسای «ساگرادا فامیلیا» که در شهر «بارسلون» واقع شده است، در سال ۲۰۲۶ میلادی تکمیل خواهد شد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، سال ۲۰۲۶ میلادی بعنوان تاریخ جدید تکمیل روند ساخت و ساز کلیسای «ساگرادا فامیلیا» اعلام شده است که بر این اساس این کلیسای باشکوه بعد از گذشت ۱۴۴ سال از شروع ساخت و ساز بلاخره تکمیل خواهد شد.
«گاردین» نوشت، مدیریت سازمانی که وظیفه تکمیل ساخت و ساز شاهکار «آنتونی گائودی» را برعهده دارد، به تازگی سال ۲۰۲۶ میلادی که با صدمین سالگرد درگذشت معمار این بنا مصادف است را بعنوان تاریخ جدید تکمیل ساخت و ساز «ساگرادا فامیلیا» اعلام نمود.
این سازمان اعلام نمود که بودجه و مصالح لازم برای اتمام ساخت و ساز این ساختمان را در اختیار دارد و با تکمیل ساخت برج مرکزی ۱۷۲.۵ متری «ساگرادا فامیلیا»، این کلیسا به بلندترین ساختمان بارسلون تبدیل خواهد شد.
باآنکه مقرر است این ساختمان تا سال ۲۰۲۶ تکمیل شود، انتظار می رود کار بر روی مجسمه ها و جزئیات تزئینی و مهم تر از همه، راه پله بحث برانگیز منتهی به ورودی اصلی تا سال ۲۰۳۴ ادامه پیدا کند.
زمانیکه ساخت این کلیسا در سال ۱۸۸۲ میلادی شروع شد، بخش اعظمی از محیط اطراف این بنا را زمینهای کشاورزی احاطه کرده بود، اما با گذشت زمان بافت شهری در اطراف کلیسا رشد کرد. پلکانی بحث برانگیز این بنا که در دو بلوک بزرگ شهر امتداد می یابد، به تخلیه حدود ۱۰۰۰ خانواده و کسب و کار منجر خواهد شد.
در حالیکه بعضی از متخصصان آثار «گائودی» با ساخت این پلکان مخالفت می کنند، اما «کمپس» تاکید دارد که راه پله همیشه بخشی از نقشه معمار بوده است.
از زمان آغاز ساخت «ساگرادا فامیلیا»، سازندگان آن با چالش هایی همچون جنگ و کمبود بودجه رو به رو شده اند. اخیراً هم همه گیری کرونا به وقفه دو ساله در روند ساخت آن منجر گردیده است.
پیش از هجوم گردشگران، این بنا باید منحصراً از راه کمک های مالی توبه کنندگان تأمین می شد، که بودجه را غیرقابل پیشبینی می کرد و بسیاری تردید داشتند که این بنا هیچگاه تکمیل شود.
با این وجود حالا چند دهه ای است که گردشگری درآمد ثابتی را برای ساخت این بنا تضمین کرده است، چونکه سالانه نزدیک به ۵ میلیون بازدیدکننده بین ۲۵ تا ۴۰ یورو (۲۰ تا ۳۲ پوند) برای بازدید از این بنا پرداخت می کنند.

منبع: