عصر توریسم: عصر توریسم: فرماندار شهرستان انار از اقامت 74 هزار و 276 مسافر نوروزی در این شهرستان از 25 اسفند 1402 تا 14 فروردین 1403 آگاهی داد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، محسن صالحی با اعلان اینکه «انار، دروازه گردشگری استان کرمان به شمار می رود»، اظهار داشت: شهرستان انار در شمال استان کرمان واقع شده و دروازه ورودی این استان است. مسیر دسترسی بیش از ۲۰ استان به مقصد استانهای جنوبی و جنوب شرقی کشور از این شهرستان می گذرد و بنا بر این انار در تعطیلات نوروز شاهد تردد شمار زیادی از مسافران نوروزی است.
او افزود: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین امسال ۲۲ هزار و ۱۷۶ مسافر نوروزی در اقامتگاه های شهرستان انار همچون هتل، بومگردی ها، زائرسرا، مدارس، خوابگاه دانشگاه آزاد و… اسکان داده شدند که دست کم یک شب در این شهرستان ماندگاری داشتند.
فرماندار انار اضافه کرد: در طول این مدت ۵۲ هزار و ۱۰۰ مسافر نوروزی در مجتمع های رفاهی و پارک ها و بوستان های این شهرستان اسکان موقت و چندساعته داشتند.
او با اعلان اینکه آیین کهن «آش شنبه سال» در نخستین شنبه سال نو در انار برگزار می شود، اظهار داشت: آیین کهن آش شنبه سال، عصر شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ در انار برگزار و آش بین مسافران نوروزی و شهروندان توزیع شد.
صالحی در ادامه با اشاره به این که از پوستر «انار، دروازه گردشگری کرمان» اواخر اسفند ۱۴۰۲ با حضور سیدمحمدعلی گلاب زاده، رییس مرکز کرمان شناسی رونمایی گردید، اظهار داشت: تلاش می نماییم تا صنعت گردشگری در این شهرستان رونق پیدا کند و در همین راستا مقرر است سمینار «انارشناسی» با همکاری دستگاه های مختلف همچون مرکز کرمان شناسی در انار اجرا شود.
شهرستان انار که در شمال غرب استان کرمان واقع است و حدود ۳۷ هزار نفر جمعیت دارد، دارای ده ها بنای تاریخی مانند ارگ ساسانی، کاروانسرای شاه عباسی، قلعه داوودآباد، یخدان، خانه ابوالحسن خان، مسجد خواجه، امامزاده تاریخی، بقعه ایلخانی، آب انبار امین شهر، بافت تاریخی بیاض و… است. این شهرستان دارای ۱۸ هزار هکتار باغ پسته و خاستگاه پسته اکبری اناری، که از آن به عنوان مرغوبترین پسته ایران یاد می شود، است.