به گزارش عصر توریسم، اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان اظهار داشت: بنا بر آمار موجود در تعطیلات سه روزه عید فطر ۴۸۰ هزار و ۱۰۴ نفر از جاذبه های گردشگری این شهرستان دیدن کردند که ۱۱۸ نفر آنها توریستهای خارجی بودند.

احمد دانایی نیا در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: بر طبق این آمار مجموعه جهانی باغ فین با جذب ۴۰ هزار گردشگر، پربازدیدترین بنای دیدنی در میان آثار تاریخی استان اصفهان ارائه شد.

وی اضافه کرد: خانه بروجردی ها با ۱۱ هزار نفر دومین بنای تاریخی مورد توجه گردشگران در کاشان بود. آبشار نیاسر با جذب ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در صدر جاذبه های طبیعی شهرستان کاشان قرار داشت.

دبیر ستاد خدمات اجرایی سفر شهرستان کاشان اظهار داشت: باغ تالار نیاسر با جذب ۱۱۵ هزار نفر، بنای چهارطاقی با ۶۴ هزار نفر و آسیاب آبی هم با جلب ۴۸ هزار نفر در رتبه های بعدی سفر گردشگران طی سه روز تعطیلات عید فطر قرار داشتند.

دانایی نیا اضافه کرد: امامزاده پنج تن نیاسر با ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر در صدر مکانهای مذهبی قرار داشت و امامزاده سلطانعلی ابن محمدباقر(ع) در مشهد اردهال با ۲۴ هزار و ۵۰۰ نفر بازدید، در رتبه بعدی سفر مسافران قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان، خاطرنشان کرد: صنعت توریسم هم پیشران و هم شتاب دهنده اقتصاد است، ازاین رو توجه به گردشگری بعنوان یکی از حوزه های مهم توسعه اقتصادی می باشد که باید در طول سال استمرار داشته باشد.

وی تاکید کرد: اقتصاد گردشگری، راهکاری برای خروج از اقتصاد تک محصولی است که اولین رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی با هدف معرفی ظرفیتهای فرهنگی و اقتصادی گل محمدی در اردیبهشت در کاشان برگزار می شود.

منبع: