به گزارش عصر توریسم قزوین مدیركل میراث فرهنگی استان قزوین از آغاز عملیات رفع خطر و مرمت بخش های تخریب شده ساباط تاریخی خیابان عبیدزاكانی اطلاع داد.
علیرضا خزائلی با بیان این خبر خاطرنشان کرد: به دنبال تخریب بخش هایی از اثر تاریخی و ثبت شدهٔ ساباط خیابان عبیدزاکانی در تاریخ ۲۸ شهریور ماه؛ عملیات اجرایی رفع خطر، مرمت و استقامت بخشی این بنا بامداد امروز تحت نظارت کارشناسان مرمت میراث فرهنگی با همراهی و حمایت ساکنین محل شروع شد.
وی ادامه داد: با عنایت به مشکلات ساکنین این محل به لحاظ تردد، امنیت و ناهنجاری های اجتماعی نشستی برای طرح و رسیدگی به معضلات موجود در میراث فرهنگی قزوین برگزار و مقرر شد تا مناسب ترین چاره برای حفظ این اثر تاریخی و انجام خواسته های ساکنین اجرایی شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین اظهار نمود: تلاش میراث فرهنگی بعنوان متولی حفاظت و پاسداری از آثار پرارزش تاریخی، در گام نخست حفظ این اثر همراه با حفظ حقوق و رضایت خاطر اهالی است که امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته و مساعدت دستگاه های ذیربط بتوانیم این مشکلات را در کوتاه ترین زمان ممکن به حداقل برسانیم.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، به دنبال دریافت گزارش مردمی در شامگاه جمعه ۲۸ شهریور در خصوص مبادرت به تخریب ساباط ثبت ملی مربوط به دوره قاجار در مجاورت خانه تاریخی کسمایی میرمیران واقع در خیابان عبید زاکانی، پرسنل یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به همراه کارشناسان حوزه میراث فرهنگی به محل اعزام و با تخریب بخش هایی از این اثر تاریخی توسط عوامل ناشناس مواجه گشتند.

منبع: