به گزارش عصر توریسم، قم رییس اداره امور بین الملل آستان مقدس حضرت معصومه (س) اظهار داشت: از شروع امسال تا پایان بهمن ماه 65 هزار و 600 زائر مسلمان بین المللی از 50 کشور جهان به زیارت حرم کریمه اهل بیت(س) مشرف شدند.
کمال ثریا اردکانی، ۲۳ اسفند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از آغاز امسال تا پایان بهمن ماه ۶۵ هزار و ۶۰۰ زائر مسلمان بین المللی از ۵۰ کشور جهان به زیارت حرم کریمه خاندان (س) مشرف شدند.
وی اظهار نمود: آمار زائرین بین المللی حرم مطهر چندین برابر است و آمار ذکر شده تعداد زائرانی هستند که به دفاتر بین الملل مراجعه نموده اند و از خدمات امور بین الملل بهره مند شدند.
وی بیان نمود: پاکستان، هندوستان، عراق، آذربایجان، لبنان، بحرین، نیجریه، ترکیه و سوریه ۹ کشوری هستند که بیشترین زائر مسلمان حرم مطهر را به خود اختصاص دادند.
رئیس اداره امور بین الملل حرم مطهر ضمن اشاره به برنامه حرم مطهر در حوزه زائرین بین المللی، اظهار داشت: برای زائرین مسلمان غیر ایرانی مراسم روزانه به فراخور مناسبت ها به زبان های عربی، اردو و آذری برگزار و آیین های ویژه ای نیز در ماه هایی همچون رمضان، محرم و صفر برای این گروه از زائرین تدارک دیده می شود.
وی ضمن اشاره به برگزاری تورهای حرم شناسی برای زائرین غیرایرانی، افزود: کارشناسان این برنامه را به زبان زائرین بین المللی و در چارچوب گروهی برگزار می کنند و در این خصوص مقابر علمای مدفون در حرم با عنوان ستارگان حرم، مکانهای تاریخی، رواق ها، صحن ها، موزه و سایر بخش های این حرم مقدس برای زائرین توضیح داده می شود.
اردکانی افزود: برای این گروه از زائرین نشست های روزانه، حلقه های معرفتی، پاسخگویی به سوالات شرعی، دینی و اعتقادی، مشاوره و ارائه متبرکات حرم مطهر به زائرین در دفتر بین المللی حرم مطهر دایر است.
رئیس اداره امور بین الملل حرم مطهر خاطرنشان کرد: در مناسبت های خاص برای کودکان و نوجوانان و همینطور بانوان به زبان اردو و عربی برنامه هایی تعریف شده که برگزار می گردد.

منبع:

دسته‌ها: توریسم