عصر توریسم: نمایندگان دستگاه های مختلف كشور كه عضو ستاد تسهیلات سفر باز هستند، اقدامات خودرا برای نوروز ۹۸ اعلام كردنو خواهان توقف رشد نرخ خدمات گردشكری در روزهای نوروز شدند.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، سی و هشتمین نشست ستاد تسهیلات سفرهای كشور، قبل از ظهر روز سه شنبه ۲۱ اسفند در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف كشور و عضو این ستاد اجرا شد. در این مراسم حمیدرضا مؤمنی رئیس منطقه آزاد قشم اظهار داشت: من ۵ سال است كه در منطقه آزاد كار می كنم اما برای نخستین بار است كه به این مراسم دعوت شده ام. از آنجائیكه قشم مقصد گردشگری می باشد نه محل عبور نمی دانم باید بگویم كه از این دعوت خوشحالم یا نه.
وی اضافه كرد: كار ما از ۲۹ بهمن شروع شده است چون در راه گردشگری قرار نداریم و تا ۲۰ فروردین هم فعالیت های ما ادامه خواهد داشت. ۹۵ درصد گردشگران ورودی به قشم از طریق دریا و تنها ۵ درصد بوسیله خطوط هوایی به این جزیره می آیند. مراكز اقامتی قشم باز با ۸ هزار تخت آماده خدمات رسانی است. ما می خواهیم این عدد را تا آخر سال به ۱۲۰۰ تخت برسانیم. دو هزار تخت باز متعلق به كاشانه میهمان ها هستند.
مؤمنی اشاره كرد: ۱۲ اكوكمپ با ۹۰ هكتار مساحت به وجود آمده است اما بنا نداریم كه اجازه بدهیم كسی در خیابان ها استقرار داشته باشد. ناوگان مسافری ما هم به ۴۱۰۰ نفر خدمات خواهد داد.
سفارش رئیس سازمان منطقه آزاد چابهار به سازمان هواپیمایی
در این برنامه، عبدالرحیم كردی رئیس سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: پیش بینی ما هم در عید سال ۹۸ هم افزایش گردشگران است. من از اینجا از آقای عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی كشوری می خواهم كنترل بیشتری روی نرخ بلیت هواپیماهای چابهار داشته باشد چون خبرهای خوبی از این حوزه نمی شنویم.
وی اضافه كرد: اپلیكیشن گردشگری را هم راه اندازی كردیم تا هر كسی كه وارد چابهار می شود بتواند تمام اطلاعات مورد نیاز را دریافت كند و از این طریق باز با ستاد تسهیلات سفر در ارتباط باشد.
نماینده اورژانس كشور باز در این برنامه اظهار داشت: ۵۵۰۰ دستگاه آمبولانس، ۶۴ دستگاه اتوبوس آمبولانسی و ۳۳۰ دستگاه موتور آمبولانس آماده خدمات رسانی هستند. سه هزار پایگاه اورژانس، ۶۰۰ كمپ و ایستگاه سلامت باز خدمات اورژانسی خواهند داد. در هر ۴۰ كیلومتر ما یك پایگاه برای امداد رسانی به وجود آورده ایم. زمان رسیدن اورژانس به بیمار در جاده ها ۱۴ دقیقه و در شهرها ۸ دقیقه اعلام شده است.
خودروهای با جریمه یك میلیونی، توقیف نمی شوند
در ادامه این برنامه سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیك پلیس راهنمایی و رانندگی كل كشور اظهار داشت: طرح ترافیكی نوروز از ۲۵ اسفند آغاز می شود و تا ۱۷ فروردین ادامه خواهد داشت. ما خودرا برای سفرهای برون شهری آماده كرده ایم. رئیس پلیس ناجا اعلام نموده خودروهایی كه جریمه بالای یك میلیون تومان داشته باشند توقیف نخواهند شد.
وی اضافه كرد: با عنایت به علل تصادفات سال قبل كه به سرعت های غیر مجاز بر می گشت، سفارش ما امسال بر خستگی و رانندگی بیش از اندازه رانندگان و خواب آلودگی آنهاست كه باید دقت لازم صورت گیرد. در كنارش خط قرمز پلیس، سرعت غیر مجاز رانندگان خواهد بود.
جمالی نژاد رئیس امور هماهنگی شهرداری ها و دهیاری های كشور اظهار داشت: در حوزه شهرها و روستاها، ۱۲۷۹ شهر و ۳۷ هزار دهیاری داریم كه اگر آنها را تجهیز نماییم فضای مناسبی برای سفر خواهیم داشت.
وی اضافه كرد: ۹۳۰ پایگاه روستایی آماده خدمات رسانی هستند. هدف اصلی ما این است كه اول ظرفیت هتل ها پر شود بدین سبب نمی خواهیم با ایجاد كمپ ها این ظرفیت اشغال را از هتل ها بگیریم.
جمالی نژاد تصریح كرد: برای نخستین بار با مشاركت بخش خصوصی در حریم ۳۰ كیلومتری شهرها خدمات رسانی ویژه به مسافران داده خواهد شد تا اگر راننده ای گرفتار خواب آلودگی شد در این كمپ های اسكان موقت حضور پیدا كند. حتی كمپ های اسكان اضطراری باز برای حوادث غیر مترقبه به وجود آمده است.
سرویس های بهداشتی بین راهی اسف بار است
رئیس امور هماهنگی شهرداری ها و دهیاری های كشور افزود: متأسفانه وضعیت بعضی از سرویس های بهداشتی بین راهی اسف بار است. بدین سبب تدبیری اندیشیده شده تا در حوزه سرویس های بهداشتی موقت نزدیك شهرهای پرگردشگر فضاهایی ایجاد شود. امیدواریم در آینده بتوانیم آنها را به صورت دائمی استفاده نمائیم.
مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در این برنامه اعلام نمود: پنج هزار و ۴۲۲ نفر با ما از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین در ما در ۳۱ استان همكاری خواهند كرد. ۱۴ هزار نفر دوره های بازآموزی دیده اند. ۷۵ دستگاه خودروی نجات امسال به این ناوگان اضافه شده است. دو درصد افزایش منابع را نسبت به سال قبل داشته ایم. ۲۴ فروند هواپیما در شعاع ۱۵۰ كیلومتری خدمات امداد و نجات خواهند داشت.
فرامرز مداح نماینده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: از ۱۲ اسفند پیش فروش اینترنتی انجام شده است. ۲۱ هزار دستگاه مینی بوس، ۳۱۸ راننده و كمك راننده آماده خدمات رسانی هستند. همین طور ۱۴ هزار راهدار باز به صورت شبانه روز در تمام محورها فعالیت خواهند كرد.
افزایش نسبی در پروازهای داخلی
علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی كشوری باز بیان كرد: ۱۴۰ فروند هواپیمای آماده در خطوط داریم. همین طور روی سایت های فروش بلیت و اطلاع رسانی در حوزه تغییر و كنسل شدن هواپیماها نظارت می نماییم.
عابدزاده اضافه كرد: گشت مشترك با سازمان تعزیرات در نوروز خواهیم داشت. رصد قیمت ها بوسیله موتورهای جستجو گر انجام می شود. ۱۶ شركت هواپیمایی مسئول جابجایی مسافران شده، دو هزار و ۱۲۱ مجوز پرواز برای شركت های خارجی صادر گردیده است. البته افزایش نسبی در پروازهای داخلی داریم و این افزایش در پروازهای خارجی وجود ندارد.
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری اظهار داشت: نرخ بلیت هواپیماها در سایت های هواپیمایی آورده شده است. از مردم می خواهیم این نرخ ها را بوسیله سایت ها چك كنند.
اقدام اخلاقی خانواده گردشگری در عدم افزایش نرخ
پس از صحبت های عابد زاده، ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: خانواده گردشگری در یك اقدام اخلاقی اعلام نمودند به رغم افزایش نرخ ها، هیچ گونه افزایشی ندارند حتی در بعضی از هتل ها ۵۰ درصد تخفیف هم داده اند. تاكید ما بر این بوده كه به فشارهای اقتصادی مردم توجه گردد و حداقل بهانه ای دست افرادی ندهیم كه از این شرایط سوءاستفاده كنند. تاكید ما بر حفظ قیمت ها است.
محمد خوش قدم مدیركل نظارت و هماهنگی گشت های مشترك سازمان تعزیرات حكومتی و رئیس ستاد كشیك نوروزی در این برنامه اظهار داشت: طرح امسال ما در دو واحد زمانی انجام می شود. از ۷ اسفند ماه تا ۲۸ اسفند ماه رویكرد ما داد و ستد بوده است. مرحله دوم كه از ۲۸ اسفند شروع می شود و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد، گردشگری می باشد و ما به این رو یكرد نظارت خواهیم كرد. ساعت اجرای طرح باز با ساعت بازار تنظیم شده است.

دسته‌ها: توریسم