به گزارش عصر توریسم وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت:  سفر اینفلوئنسرهای اینستاگرامی به ایران كار خود وزارتخانه است. ما برای امر تبلیغات، مبارزه با ایران هراسی و معرفی چهره واقعی ایران كارهای مختلفی را در زمینه تبلیغات انجام می دهیم. یكی از حوزه ها این است كه چهره های معروف را به ایران بیاوریم تا ایران را از نزدیك به آنها بشناسانیم.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، علی اصغر مونسان امروز در مراسم بهره برداری از فاز دوم و آغاز عملیات اجرایی فاز سوم پروژه بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی، در پاسخ به خبرنگار ایسنا در مورد اینكه نظر شما در مورد سفر اینفلوئنسرهای اینستاگرامی به ایران و پروژه خانمی كه این كار را انجام می دهند و گردشگران معروف خارجی را به ایران می آورند چیست و آیا از آن حمایت می كنید، اظهار داشت: این پروژه ها كار خود وزارتخانه است كه انجام می دهد. ما برای امر تبلیغات، مبارزه با ایران هراسی و معرفی چهره واقعی ایران كارهای مختلفی را در زمینه تبلیغات انجام می دهیم.
وی افزود: یكی از حوزه ها این است كه چهره های معروف را به ایران بیاوریم، ایران را به آنها بشناسانیم تا از نزدیك فرهنگ غنی، طبیعت زیبا و بناهای تاریخی ما را ببینند. این گروه معرفی خوبی انجام داده، گسترش آن در خارج از كشور زیاد بوده و تصاویر بسیار خوبی را به خارج از كشور ارسال كردند. این بخشی از برنامه های تبلیغات و معرفی كشور است كه حتما ادامه خواهیم داد.
تقدیر از تلاش شهرداری مشهد در توس
مونسان اظهار نمود: یك سال و نیم گذشته در عید ۹۷، اینجا محوطه ای بود كه مناسب جایگاه حكیم فردوسی نبودو امروز من از تلاش شهرداری و شهردار در مورد این پروژه تشكر می كنم.
وی ادامه داد: ما مشاركت كامل خواهیم داشت، مدیركل میراث فرهنگی هم باید همكاری كامل داشته باشند و كار باید با هماهنگی استاندار صورت گیرد، هرچه استاتدار تصمیم بگیرند مورد تایید ما هست. ما آمادگی داریم كه اگر نقاط اختلافی وجود دارد، به سرعت حل نماییم، نباید مانع اجرای طرح های خوب شهری شد. باید اینجا به محوطه ای خوب در كنار مشهد تبدیل گشته و از این فضا استفاده مطلوب شود.
مونسان در مورد سند استراتژیك توس، خاطرنشان كرد: قرار شد پیرو كار خوبی كه شهرداری مشهد انجام داده، طرح جامع ۳۶۰ هكتار را مهیا كرده و ما تایید نماییم تا شهرداری بتواند ادامه دهد.
او همینطور در حاشیه مراسم مرمت و بازسازی برج و باروی دروازه رودبار توس در جمع خبرنگاران، عنوان كرد: مقام معظم رهبری سال ۷۵ بازدیدی از این مجموعه داشته و انتظاراتی داشتند كه به نظر می رسد پس از حدود ۲۲ و ۲۳ سال خیلی از آن انتظارات برآورده نشده است. حالا با اقداماتی كه در حال انجام بوده، انتظارات مقام معظم رهبری راجع به مجموعه توس برآورده خواهد شد.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: این برج و بارو بسیار پرارزش بوده و مرمت و بازسازی آن كار سختی است. امید داریم این برج و بارو به صورت كامل در محیط ۳۶۰ هكتار شهر قدیم توس صورت گیرد. با فعالیت هایی كه قرار شد با همكاری شهرداری در داخل این محوطه انجام گیرد، مجموعه توس قطب گردشگری جدی برای كشور و استان خواهد بود. در این فاز كه در محوطه ۳۵۰ متری در حال فعالیت هستند، حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته شده كه این فرآیند را ادامه خواهیم داد تا به صورت كامل اجرا شود.
وی در مورد ثبت جهانی توس، بیان كرد: امیدوارم بتوانیم با فعالیت هایی كه در حال انجام می باشد، پرونده ثبت جهانی توس را آماده نماییم و در اولویت بالاتر به ثبت جهانی برسانیم.