عصر توریسم: ۳۷ پلاك ویلا و ساخت و سازغیر مجاز واقع در حریم دو تخت جمشید امروز با حكم دادستانی و همراهی فرماندهی انتظامی مرو دشت تخریب شد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی، فرهاد عزیزی مدیركل امور پایگاههای میراث فرهنگی اظهار داشت: ساخت و سازهای یاد شده از سال ۹۱ باوجود ممنوعیت تغییر كاربری زمین های كشاورزی و تفكیك اراضی در مرز حریم درجه یك و دو تخت جمشید به وجود آمده بودند.
وی با اشاره به ساخت و سازهای صورت گرفته در اراضی كشاورزی واقع در حریم دو تخت جمشید اضافه كرد: از زمان تغییر كاربری های یاد شده طرح شكایت از این اقدامات غیر قانونی از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و امور حقوقی استان فارس در مراجع قانونی در دستور كار قرار گرفت كه سرانجام در سال ۹۴ حكم قطعی در خصوص تخریب پلاك های اعلامی از طرف دادستانی صادر شد.
مدیركل امور پایگاههای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن تشكر از دادگستری و دادستانی وهمچنین همراهی فرماندهی انتظامی مرودشت در صدور حكم و تخریب پلاك های غیرقانونی در حریم درجه دو تخت جمشید و پیگیرهای كارشناسی اداره كل استان فارس و پایگاه تخت جمشید گفت: تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز از پگاه امروز شروع شده و تا تخریب آخرین پلاك ادامه خواهد یافت.