عصر توریسم: گروهی از باستان شناسان ایتالیایی و آمریكایی موفق به كشف گوری در شمال كشور مصر شدند كه بقایای یك زن به همراه جنین درون شكمش در آن یافت شده و قدمت ان به بیشتر از ۳۷۰۰ سال پیش بازمی گردد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از اهرام آنلاین، «مصطفی وزیری» دبیر كل شورای عالی آثار تاریخی مصر اعلام نمود این گور باستانی كه حدودا دست نخورده است، در گورستانی كوچك یافت شده كه قبل از این توسط كوچ نشینانی مورد استفاده قرار می گرفته كه از منطقه نوبه در جنوب مصر در دوره دوم میانی مصر (۱۷۵۰ تا ۱۵۵۰ پیش از میلاد مسیح) به آنجا نقل مكان كرده بودند.
مطالعات دیرینه شناسی نشان داده است كه این زن آبستن در زمان مرگ ۲۵ ساله بوده و زمان بسیار اندكی تا به دنیا آمدن فرزندش باقی مانده بوده است.
اسكلت جنین هم در ناحیه لگن مادر كشف شده است و سر آن هم به سمت پائین است كه می تواند حاكی از این امر باشد كه مادر به همراه فرزندش در هنگام وضع حمل درگذشته اند.
همینطور مادر دارای یك شكستگی در ناحیه لگن بوده است كه ظاهرا خوب جوش نخورده و به درستی درمان نشده بوده است و این احتمال جود دارد كه بر همین مبنا در هنگام زایمان دچار مشكل شده است.
اسكلت مادر در حالیكه در یك چرم پیچیده شده و دو كوزه سفالین هم در كنار آن قرار داده شده است، توسط باستان شناسان كشف شده است. یكی از این كوزه های زیبا مصری است و سال ها قبل از آن هم مورد استفاده قرار می گرفته است اما كوزه دوم كه سطح آن براق و قرمز و درون آن به رنگ مشكی است به سبك آثار قبایل نوبه ای تولید شده است.

دسته‌ها: توریسم