عصر توریسم: مسئول برگزاری رویداد صنعت گردشگری غذا در مشهد اظهار داشت: رویداد صنعت گردشگری غذا ۷ تا ۹ آذرماه در هتل هما یك مشهد برگزار می گردد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا- منطقه خراسان، آرزو رجب پور در نشست دومین نمایشگاه تخصصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی در خانه صنعت، معدن و تجارت استان اظهار نمود: صنعت غذا و گردشگری دارای اهمیت است و به شكلی سومین صنعت درآمدزای كل جهان است.

وی افزود: گردشگری غذا باز در دنیا ۲۰۰ میلیارد دلار درآمد دارد و متاسفانه ایران در بخش غذای حلال و حضور آن در رنكینگ غذای حلال در ۱۰ كشور دنیا نیست و این امر بسیار قابل تامل است.

مسئول برگزاری رویداد صنعت گردشگری غذا در مشهد با بیان این كه ما در كشور خود شاهد گردشگری و صنعت غذای تقویت شده ای هستیم، اشاره كرد: اما آنگونه كه لازم است به آن پرداخته نشده است.

رجب پور اشاره كرد: گردشگران عرب ۶.۵ برابر گردشگران دیگر در ایران هزینه می كنند و این امر برای ما بسیار ارزش آفرین است.

وی اشاره كرد: نمایشگاه صنعت غذا و گردشگری از ۷ تا ۹ آذرماه در هتل هما یك برگزار می شود و در روز ۲۱ آذرماه سال جاری شاهد اختتامیه این نمایشگاه خواهیم بود.

مسئول برگزاری رویداد صنعت گردشگری غذا در مشهد افزود: در این دوره از برگزاری این نمایشگاه میزبان كشورهایی نظیر قزاقستان، تاجیكستان، افغانستان، پاكستان، بنین، تركیه، قطر، عراق، كویت، مالزی و گرجستان خواهیم بود.

رجب پور اظهار داشت: ما از تجار، رایزن های بازرگانی و اقتصادی این ۱۱ كشور دعوت به عمل آورده ایم و علاوه بر آن كنسولگری ۴ كشور همزمان در این نمایشگاه مستقر هستند.

وی اظهار نمود: همین طور در این نمایشگاه ۵۰ غرفه فعالیت دارند و در طول برگزاری این نمایشگاه خدمات نمایش می كنند.

دسته‌ها: توریسم