به گزارش عصر توریسم بازگشت ۱۱هزار لوح گلی تخت جمشید به ایران، واكنش وزارت خارجه و میراث فرهنگی به بدرفتاری های گرجستان بامسافران ایرانی وبه مزایده رفتن یك خانه همچون خبرهای میراث فرهنگی و گردشگری این هفته بود.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، در این هفته خانه معمار محله چهارصد دستگاه به مزایده گذاشته شد. لیستی از بناهای متعلق به كمیته امداد امام خمینی این هفته در یكی از روزنامه های كثیرالانتشار تهران منتشر گردید كه در بین آن خانه علی اكبر صادق از طراحان محله چهارصد دستگاه در پیروزی هم مشاهده می شد.
پیرو این خبر، شهردار منطقه ۱۲ تهران به رئیس كمیته امداد نامه ای نوشت و خواست كه تا تعیین تكلیف این بنا خانه علی اكبر صادق از لیست مزایده حذف شود.
در این هفته همینطور علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی به شیراز رفت تا یك نمایشگاه گردشگری را افتتاح كند. در این نمایشگاه او بار دیگر تصریح كرد كه الصاق ویزا در گذرنامه توریستهای خارجی از این پس الزامی نیست.
وی همینطور اظهار داشت كه تقویت رویدادهای گردشگری و نمایشگاه ها وارد تقویم ثبت جهانی خواهد شد.
مونسان در شیراز در جمع خبرنگاران گفت یازده هزار لوح گلی سالم مربوط به تخت جمشید با رای دیوان عالی آمریكا به كشور برمیگردد. این تعداد الواح با مجوز وزارت خزانه داری آمریكا در مرحله اول یك هزار و ۷۸۴ لوح است كه بسته بندی و به ایران ارسال خواهد شد.
وی همینطور از رشد ۵۸ درصدی ورود توریستهای خارجی در ۶ ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه اطلاع داده بود.
در این هفته با حكم رئیس سازمان میراث فرهنگی، مدیر روابط عمومی این سازمان تغییر نمود و به جای روح الله مهدی نژاد، علی رضا بای این سمت را بر عهده گرفت.
در این هفته همزمان با بحران جلیقه زردها در فرانسه، خبرگزاری مهر در گزارشی اعلام نمود كه همچنان تورهای گردشگری ایرانی به پاریس در حال اجرا می باشد و سازمان میراث فرهنگی و نهادهای دیگر واكنشی نسبت به تامین امنیت گردشگران ایرانی در پاریس تابحال نشان نداده اند.
همچنین بعد از آنكه گرجستانی ها رفتارهای نادرستی با گردشگران ایرانی در فرودگاه انجام می دادند، بالاخره وزارت خارجه و سازمان میراث فرهنگی واكنش نشان داده و وزارت خارجه اعلام نمود از مقامات گرجستانی به علت این رفتارها گله مند هستیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی هم در صفحه توئیتر خودش نوشت علیرغم روابط دوستانه ملت و دولت ایران و گرجستان، شاهد چند مورد بدرفتاری با هموطنانمان در مرزهای ورودی این كشور هستیم. حفظ شان گردشگران ایرانی بیشتر از هر چیز حائز اهمیت می باشد و تداوم رفتارهای نادرست می تواند به توقف سفر گردشگران به این مقصد بینجامد. ما در حال پیگیری های بین المللی این مورد هستیم.