به گزارش عصر توریسم ورود بیشتر از ۶ میلیون توریست در ۱۰ ماهه اول سال، تغییرات گسترده در معاونت گردشگری، پیگیری استرداد سر سرباز هخامنشی دوم و سوم همچون خبرهای میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر در این هفته علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی در حاشیه یك برنامه رادیویی به خبرنگار مهر از ردیابی دو نقش برجسته دیگر سر سرباز هخامنشی اطلاع داد و اظهار داشت: بعد از ورود نخستین نقش برجسته سر سرباز هخامنشی به ایران در حال ردیابی نقش برجسته دوم هستیم. متوجه شده ایم كه نقش برجسته سوم هم وجود دارد. مراحل بازپس گیری این نقش برجسته ها در حال انجام می باشد ولی حالا امكان عرضه اطلاعات بیشتر در این باره وجود ندارد.
در این هفته همینطور ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی بعد از سفرش به اسپانیا در یك روز مدیركل خویش را تغییر داد. مراسم تودیع و معارفه این مدیران فردای همان روز برگزار گردید. در این مراسم محمدرضا اكبری مدیركل آموزش معاونت گردشگری گلایه های خویش را از این اقدام ناگهانی كرد و اظهار داشت: این مراسم در واقع مراسم تحقیر است نه تقدیر. ما به یكباره متوجه این جابجایی شده ایم در حالیكه روال اداری آن است كه ۱۰ روز قبل به مدیران اعلام كنند.
وی اظهار داشت: بدون نظر ما برایمان معاون تعیین كرده اند و در حكمشان نوشته اند بنا به حكم مدیركل. طبق این جابجایی ها محمد ثابت اوغلیدی مدیركل سابق نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری تودیع و به جای او جواد موسوی معارفه شد.
علیرضا رحیمی بعنوان مدیركل دفتر برنامه ریزی به جای لیلا اژدری نشست. زاهد شفیعی هم به جای محمدرضا اكبری بعنوان مدیركل آموزش معارفه شد.
حسین الله بداشتی هم مسئولیت دفتر هماهنگی و توافق های ملی گردشگری را برعهده گرفت.
در این هفته همینطور سومین نمایشگاه صنایع دستی فجر در خانه هنرمندان ایران افتتاح می شود. این مراسم افتتاحیه فردا جمعه در خانه هنرمندان ایران برگزار شده و میزبان علاقه مندان به هنر صنایع دستی خواهد بود.
موزه رضا عباسی هم بعد از مدتی تعطیلی در دهه فجر به روی بازدید كنندگان گشوده خواهد شد.
موزه علوم و فناوری هم در ایام ۱۲ و ۲۲ بهمن ماه به صورت مجانی پذیرای گردشگران است.
در این هفته علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی از ورود بیشتر از ۶ میلیون توریست در ۱۰ ماهه اول سال اطلاع داد و اظهار داشت: ما ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه صنایع دستی درخواست كرده بودیم كه از آن تنها ۳ میلیارد تومان به ما تخصیص دادند.
وی همینطور در گزارشی از سفرش به اسپانیا اعلام نمود: ۱۹۶ قطعه آثار تاریخی كه در هلند به نمایش گذاشته شده به اسپانیا برای نمایش خواهد رفت.