به گزارش عصر توریسم مصری ها از كشف مومیایی یك كاهن بلند مرتبه ۲۵۰۰ ساله در گورستانی باستانی واقع در جنوب قاهره خبر دادند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا و به نقل ازنیویورك پست، تابوت سنگی كشف شده، یكی از سه آثاری است كه «زاهی حواس» و تیم دیرینه شناسی اش طی برنامه ای زنده از آن رونمایی كردند. مومیایی یك كاهن قدرتمند مصری، كه در پارچه كتان پیچیده شده بود و مزین به طلا بود، از آثار قابل توجه این مجموعه به حساب می آید.
«حواس» كه قبل از این بعنوان دبیر كل شورای عالی آثار باستانی مصر مشغول به كار بود، اظهار داشت: «كشف چنین اثری حیرت آور است.»
به گفته «جاش گیتس» دیرینه شناس آمریكایی و یكی از اعضای این تیم كاوشگر، این مومیایی متعلق به كاهن معبد «تحوت»، یكی از ایزدان مصر باستان است.
«گیتس» اضافه كرد: «در مصر باستان، كاهنان بلند مرتبه قدرت بسیار زیادی در اختیار داشتند. شما می توانید با مشاهده این تابوت كه تفاوتی با تابوت فراعنه و یا اشراف زادگان ندارد، به این حقیقت پی ببرید.»
این تیم دیرینه شناسی از دو تابوت دیگر هم رونمایی كردند. یكی از این آثار مومیایی، یك زن مزین به مهره های آبی و دیگری مومیایی یك مرد در مقبره ای خانوداگی است.

دسته‌ها: توریسم