به گزارش عصر توریسم معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست با دبیر کل سازمان جهانی گردشگری مبحث اهمیت صنعت توریسم در سند تحول دولت جمهوری اسلامی ایران را بعنوان یکی از مهم ترین سند بالادستی بیان نمود.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایرنا از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی علی اصغر شالبافیان در حاشیه بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) که از تاریخ ۹ تا ۱۲ آذرماه با مبحث «نوآوری، تحصیل، توسعه روستایی برای ساخت آینده بهتر» در کشور اسپانیا درحال برگزاری است؛ با زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و نیز حسن قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا دیدار داشت.
در این نشست مبحث اهمیت صنعت توریسم در برنامه سند تحول دولت جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از دستاوردهای مهم مطرح و تاثیرات مثبت آن تشریح شد.
همچنین روند برگزاری کنفرانس بین المللی گردشگری روستایی هم که به علت پاندمی کرونا به تعویق افتاده بود؛ مورد بررسی دوباره قرارگرفت و عنوان شد رویداد مذکور که مقرر است در استانهای کرمانشاه و کردستان برگزار شود؛ با تغییر عنوان میزبانی با محتوای گردشگری شهری در شهر تهران و با همکاری مجموعه نوسازی عباس آباد شهرداری تهران صورت گیرد.
علاوه بر این با عنایت به ورود ایران به نو سده در سال ۱۴۰۱ و نظر به این که این رویداد تنها در ایران و افغانستان رخ می دهد؛ بنابراین معاون گردشگری کشور خواهان حمایت معنوی سازمان جهانی گردشگری شد.
در این جلسه زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری هم با تکیه بر روابط حسنه این سازمان و جمهوری اسلامی ایران خواهان حمایت کشورمان از دبیرکلی ایشان برای دوره ۲۰۲۲ لغایت ۲۰۲۵ شد. این در شرایطی است که حمایت مذکور فقط از راه کشورهای عضو شورای اجرایی امکان پذیر خواهد بود.
وی همینطور از ایده نو سده در زمان برگزاری نوروز که در کشورهای منطقه جشن گرفته می شود؛ حمایت کرد.
پولولیکاشویلی خواهان نهایی شدن تاسیس مرکز صنایع دستی و گردشگری شد و همینطور مبحث آغاز فرآیند همکاری به صورت مرحله ای و با برگزاری کارگاه های آموزشی و غیره را بیان کرد.