به گزارش عصر توریسم ایرنا- سرپرست بخشداری بخش دامن ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: چشم اندازهای زیبا و بکر حاشیه رودخانه دامن برای گردشگری و گذراندن لحظاتی خوش دلنواز و جذاب است و هر رهگذری را مجذوب می کند.
تیمور کریم زایی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: بخش دامن ایرانشهر با آب و هوای مساعد، باغات و زمینهای کشاورزی، رودخانه، قنات ها و چشمه های مختلف همچون نگین سبزی در قلب بلوچستان خودنمایی می کند.
وی اضافه کرد: بیشتر نقاط کشور در این فصل از سال سرما و یخبندان حاکم و هموطنان شاهد برگریزان درختان هستند، اما شرایط اقلیمی بخش دامن ایرانشهر هوایی دلپذیر را برای مردم و بخصوص کشاورزان رقم زده و رویش انواع گونه های گیاهی، گل های رنگارنگ، مزارع سرسبز و نخل های سربه فلک کشیده این منطقه را به نگینی سرسبز تبدیل نموده است.
سرپرست بخشداری دامن با بیان ظرفیت های گردشگری این بخش همچون سرسبزی طبیعت و زیبایی رودخانه، نخلستان های گسترده و سربه فلک کشیده، رشته کوه های بهم پیوسته، آبشارهای کوچک و بزرگ، نهرها و قنوات پرآب، مزارع و شالیزارها، باغات مرکبات، اماکن و قلعه های تاریخی، دروازه قرآن، معادن، سنگ نگاره های چندهزارساله، بافت سنتی و روستایی و زمینه های بومگردی و گردشگری کشاورزی و عشایری زمینه ای مناسب برای سرمایه گذاری و گردشگری فراهم نموده است.
کریم زایی اضافه کرد: بخش دامن به منزله نگین انگشتری شهرستان ایرانشهر است که با کمترین توجه به زیرساخت های گردشگری، می تواند محیطی مناسب برای جذب گردشگران باشد.
وی بیان نمود: بخش دامن با ۵۰ پارچه آبادی، حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت با یکهزار کیلومتر مربع وسعت مکان خوبی برای جذب توریست و سرمایه گذاری است.
ایرانشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.
منبع: